| کد خبر: 26758 |

جذب ۶۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی طی هفت ماه اخیر

تین نیوز | رییس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تحقق 6هزار و 160 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و ردیانوردی هرمزگان، "خیبر هاشمی" که در حاشیه حضور جمعی از سرمایه گذاران بازدید کننده از غرفه بندر شهید رجایی در ششمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور سخن می گفت، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور و قرار گرفتن در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال، با برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد جهان ، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن، برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن، ظرفیت های سرمایه گذاری منحصربفردی را دارا می باشد .

وی در ادامه  احداث مرکز ارایه کننده خدمات ارزش افزوده (صنایع تبدیلی ، مونتاژ و . . . )، احداث پایانه های لجستیک کالا و کانتینر،ایجاد، بسط و توسعه صادرات مجدد، جذب و توسعه ترانشیب،احداث سیلوی غلات، احداث مخازن جهت عملیات بانکرینگ ( سوخت رسانی به کشتی ها )، احداث مخازن روغن های خوراکی، را به عنوان مهمترین اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی عنوان کرد.

به گفته هاشمی، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی 7 ماهه سال جاری، بالغ بر 6هزار و 160 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی را با عقد 5 قرارداد  سرمایه گذاری جذب نموده است.
وی همچنین از هدفگذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال جذب سرمایه گذاری تا پایان سال 93 خبر داد.
رییس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به پتانسیل بالای بندر شهید رجایی و استقبال بسیار خوب سرمایه گذاران پیش بینی کرد که این هدفگذاری انجام شده، به طور 100% محقق شود.  

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح توسعه ترمینالهای کانتینری بندر شهید رجایی با هدف قابلیت پهلودهی بزرگترین کشتی های کانتینری نسل هفتم دنیا با آبخور 17 متر و ظرفیت بیش از 140 هزار تن DWT در حال اجرای ترمینال 2 کانتینری است که در حال حاظر ظرفیت این بندر 3 میلیون TEU می باشد و با تکمیل ترمینال 2  ، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 6 میلیون TEU خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با تکمیل حوضچه سوم بندر شهید رجایی و قابلیت پهلودهی کشتی هایی با آبخور 17 متر و ظرفیت 145000 DWT و فراهم شدن زیرساخت های حمل و نقل، سهم بیشتری از تجارت دریایی و بین المللی نصیب کشور عزیزمان خواهد شد.

رییس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان بیان کرد:  احداث 5 حوضچه جدید و ساخت بیش از 12000 متر اسکله در 39 پست تا سال 2050 با ظرفیتی معادل 20 میلیون TEU هدف گذاری شده است که جایگاه بندر شهید رجایی را به سمت بنادر کانونی ( HUB ) منطقه سوق خواهد داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.