| کد خبر: 2488 |

طی۱۳ روز اخیر صورت گرفت

◄ جابجایی بیش از سه میلیون مسافر دریایی از طریق بنادر هرمزگان

تین نیوز | از آغاز طرح نوروزی 93 تا پایان هشتمین روز از فروردین ماه جاری، جابجایی افزون بر سه میلیون نفر مسافر دریایی از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس انجام شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان سیزدهمین روز این طرح که از بیست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز شده و تا 15فروردین ماه ادامه دارد، در مجموع عملیات جابجایی 329 هزار و 23 دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد 38 هزار و 198 دستگاه خودرو در روز هفتم فروردین ماه و همچنین در هشتمین روز از این ماه نیز 38 هزار و 729 دستگاه خودرو جابجا شده است.

این گزارش حاکی است طی 13روز زمان اجرای طرح نوروزی، در مجموع سه میلیون و 151 هزار و 798 نفر مسافر دریایی از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس جابجا شدند. به طوری که، در هفتمین روز از فروردین 356 هزار و 602 نفر و در روز هشتم نیز 362 هزار و 431 نفر مسافر نیز از طریق بنادر مسافری حمل و نقل صورت گرفته است.

شایان ذکر است از آغاز طرح نوروزی 93 تا هشتمین روز از فروردین ماه سال جاری 16 هزار و 391 سفر دریایی از طریق بنادر مجاز مسافری به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس انجام شده است که در روز هفتم فروردین ماه امسال، یکهزار و 710 و در روز هشتم نیز یکهزار و 774 سفر دریایی به ثبت رسید.

یادآور می شود بنادر مسافری هرمزگان بیش از 95 درصد کل حمل و نقل مسافران دریایی در آب های کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارند.

بنابراین گزارش، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده وتا 15فروردین 93 ادامه دارد که دوره زمانی بین دوم تا دهم فروردین زمان اوج سفرهای دریایی در استان هرمزگان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.