| کد خبر: 21984 |

استاندار خوزستان: بندرشادگان به‌زودی فعال می‌شود

تین نیوز | استاندار خوزستان گفت: بندرشادگان که با صرف 400 میلیارد ریال اعتبار، اعم از ابنیه و راهسازی، احداث شده، به‌منظور کمک به رونق اقتصادی منطقه، به‌زودی راه‌اندازی و فعال می‌شود.
 
عبدالحسن مقتدایی در جلسه‌ای که 25 شهریورماه به این منظور با حضور مدیران اقتصادی و نیروهای امنیتی و انتظامی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزارشد، بر لزوم عملیاتی شدن فعالیت این بندر با رعایت مقررات قانونی و اخذ مجوزهای مربوطه تاکید کرد.
 
استاندار خوزستان گفت: به‌منظور برخورداری مردم، حصول رونق اقتصادی و نیز ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه، باتوجه به داشتن 55 کیلومتر مرز دریایی، لازم‌است بندرشادگان دراسرع وقت راه‌اندازی شود.
 
مقتدایی افزود: مقدمات کار با مشارکت اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه، اداره‌کل گمرک و سایر دستگاه‌ها، با بهره‌گیری از امکانات موجود، انجام می‌شود.
 
گفتنی است عملیات احداث ابنیه و زیرساخت‌های بندرشادگان به پایان رسیده اما تاکنون فعالیت‌های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین‌المللی آغاز نشده‌است.
 
فاز نخست بندر شادگان دارای بیش از 3 هکتار مساحت و کل مساحت زمین تملک شده آن بالغ بر 30 هکتار است. این بندر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن کالا در سال است که ظرفیت شناور آن پس از لایروبی به 500 تن می‌رسد.
 
بندر شادگان دارای ابنیه‌هایی به مساحت کل یک‌هزار و 890 مترمربع شامل ساختمان اداره بندر، انبار مسقف، ساختمان گمرک و مخابرات، ساختمان گارد و غیره است. اسکله این بندر از نوع شمع و عرشه بتنی به طول 103 کیلومتر با عرض 12متر است که دارای 2 پل دسترسی به طول 24 متر و عرض حدود 14 متر است.
 
شهرستان شادگان که دو رودخانه عظیم کارون و جراحی از کنار آن می‌گذرند، با 2 خور متصل به دریا به نام‌های ابوخضیر و دورق که قابل کشتیرانی هستند، دارای بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال و بیش از 650 قایق صیادی فعال است.
 
شادگان دارای تالاب بین‌المللی به نام "شادگان " با 537 هزار هکتار وسعت است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب‌های کشور را شامل می شود.
 
این شهرستان همچنین با داشتن حدود 2 میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما، رتبه نخست کشور را از این نظر دارد و سالانه 60 هزار تن خرما از طریق بندرعباس و دیگر بنادر، به کشورهای همسایه خلیج فارس صادر می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند دلسوز 0 0

    با سلام لطفا در مورد اینکه چرا این موضوع علیرغم وجود مشکل در دوران مدیریت اسبق، در دوران کوتاه مدیریت جدید پیگیر و رسانه ای شده است؟ تمام مشکلات از سوی تیم ناکارآمد و هواداران مدیریت گذشته می باشد که دنبال ایجاد چالش برای مدیریت جدید می باشند به خصوص سرپرست اسبق معاونت مهندسی و عمران! جناب عبداللهی هرچه زودتر این افراد را از رده های مدیریتی پاکسازی کنید موفقتر خاهید بود. دلسوز شما

  • کارمند 0 0

    با سلام دلیل حذف خبر از سایت خبرگذاری فارس و تین نیوز در اقدامی هماهنگ چیست؟ جز اینکه نمی خوهند مشکلات بندر در دوره مدیریت اسبق بنادر خوزستان برملا شود. مدیری که گوش به فرمان دولت سابق بوده و پروژه ای زیادی مانند بندر شادگان را بدون در نظر گرفتن هدر رفت بیت المال انجام داده تا خود را به عنوان فردی ساعی و کوشا نشان دهد. در دوره مدیریت جدید نیز از هیچ گونه تلاشی برای سنگ اندازی فوگذار نکرده و از طریق دوستان خود در بندر هرروز فتنه جدیدی را ایجاد می کند جا دارد که مدیریت جدید این مدیران نالایق و ناکارآمد را هرچه زودتر عوض نماید.

  • عضو انجمن 0 0

    با سلام تمام این پیگیری های از سوی انجمن بنا به درخواست مدیریت اسبق و ایادی وی در بندر امام خمینی می باشد. چه که در دوران مدیریت جدید تمام درهای چپاول برروی آنها بسته شده می خواهند از این طریق از مدیر باج خواهی نمایند و از این رهگذر همانند مدیریت گذشته کلاهی برای خود بدوزند. لطفا اجازه این کار را ندهید