| کد خبر: 21937 |

اجرای ۶۷ برنامه آموزش تخصص‌های دریایی در هفته دفاع مقدس رشت

تین نیوز | رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت از اجرای 67 برنامه این مرکز در هفته دفاع مقدس خبر داد.
 
حجت‌الاسلام محمد باقری با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ملت قهرمان ایران در هشت سال دفاع مقدس اثبات کرد که رای 98 درصدی مردم به جمهوری اسلامی در 12 فروردین ماه سال 58 علاوه بر شعار به یک شعور تبدیل شده است.
 
وی افزود: ملت ایران برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی با جان و مال خود از آن دفاع کرده و به همراه نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس تابلویی از شجاعت، ایثار و فداکاری و در رأس آن ولایت‌مداری را ترسیم کردند.
 
رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت درباره نقش نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی صحنه‌هایی را در طول سال‌های دفاع مقدس خلق کردند که یادآور حماسه کربلای حسینی بود.
 
وی ادامه داد: این تابلوی ترسیم شده که با خون هزاران جوان رنگ‌آمیزی شده است تا سال‌های متمادی لرزه به اندام هر دشمن متجاوزی می‌اندازد.
 
باقری با بیان اینکه نیروی دریایی در 67 روز ابتدایی دفاع مقدس طومار توان رزمی ارتش عراق در خلیج فارس را پیچید، گفت: این نیرو توانست تا پایان جنگ عظمت و توان دریایی خود را به کشور متجاوز و تمام حامیان آن به منصه ظهور برساند.
 
به گفته وی، یکی دیگر از افتخارآفرینی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس این است که شریان صادرات نفتی و حیاتی کشور حتی برای یک روز نیز قطع نشد.
 
این مسئول اضافه کرد: در اواخر جنگ تحمیلی در تاریخ 29 فروردین سال 1367 در یک رویارویی شجاعانه با استکبار جهانی آمریکا در خلیج فارس به نبرد پرداخت و درس‌های عبرت‌آموزی به استکبار داد.
 
وی ماموریت مهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از سال‌ها جنگ تحمیلی را حراست از مرزهای آبی و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد دانست.
 
باقری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش با اسکورت بیش از 10 هزار کشتی تجاری سهم عمده‌ای در چرخه اقتصاد کشور ایفا کرده است.
 
وی از اجرای بیش از 67 برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت خبر داد و یادآور شد: برنامه‌هایی مانند محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، تجلیل از بازنشستگان و ایثارگران از جمله این برنامه‌ها است.
 
رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت سرکشی از بیماران، همایش رابطان سیاسی نیروهای مسلح مستقر در استان، مسابقات نقاشی دفاع مقدس، مسابقات روزنامه‌نگاری با عنوان «تهیه ویژه نامه هشت سال دفاع، هشت سال اقتدار دریایی» را از دیگر برنامه‌‌ها برشمرد.
 
وی حضور پرشور در نماز جمعه، برنامه‌های دینی و مذهبی متنوع، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کارکنان و خانواده‌ها، اعزام به اردوهای زیارتی و سیاحتی، ویزیت رایگان، اعزام سخنران به مدارس رشت و... را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس ذکر کرد.
 
باقری اجرای این برنامه‌های فرهنگی‌ و مذهبی را برای گرامیداشت یاد و خاطره 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و متذکر شد: شهدا سهم مهمی در استحکام ریشه‌های انقلاب اسلامی داشته‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.