| کد خبر: 18481 |

برنامه تحویل ۲ فروند شناور مسافری و ایجاد تعمیرگاه جدید شناورها

تین نیوز | مدیر کارخانه شناورسازی مدکندالوی قشم از تحویل دو فروند شناور مسافری در اواسط مهر ماه خبر داد.

رضا الماسی گفت : شرکت مد کندالوی قشم 10 فروند شناور مسافربری ساخته شده را تحویل داده است و با تحویل دو فروند باقیمانده در مهر ماه همه 12 فروند شناور مسافربری ساخته شده از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تحویل می شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت دو فروند شناور مسافربری 135 نفره آلومینیومی افزود: مشخصات فنی این دو شناور به تایید کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی رسیده است و در مرحله بررسی قیمت قرار دارد تا هرچه سریع تر ساخت آنها آغاز شود.

مدیر کارخانه شناور سازی مدکندالوی قشم گفت: این شناورها که از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته می شود پس از ساخت به ناوگان مسافری بندرعباس – قشم می پیوندد.

الماسی گفت: حدود 45 درصد از مجموع قراردادها و پروژه های جاری شناورسازی مدکندالوی قشم مربوط به کمیته وجوه اداره شده است.
 
راه اندازی یارد تعمیرات
الماسی با اشاره به ورود یک دستگاه جرثقیل تراول لیفت 400 تنی از ایتالیا گفت: این جرثقیل که اواسط مهر فعال خواهد شد قابلیت تعمیر شناورهای تا عرض 11 متر و با وزن 400 تن را خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ایجاد این یارد تعمیراتی ( تعمیرگاه شناور و کشتی ) حدود 6 ماه طول می کشد و در فرودین به بهره برداری می رسد.

مدیرکارخانه مدکندالوی قشم تصریح کرد: با راه اندازی این یارد تعمیراتی از خروج حجم وسیعی ارز از کشور جلوگیری می شود و با توجه به نوع خاص این تراول لیفت ، زمان کم آبگیری و به آب اندازی و منحصر بفرد بودن می تواند برای کشور ارز آوری هم داشته باشد.

الماسی گفت: در حال حاضر بسیاری از شناورهای مسافری با تناژ بالا در منطقه، تعمیرات خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس و با هزینه های گزاف و کیفیت پایین انجام می دهد که با راه اندازی این یارد تعمیراتی بسیاری از شناورهای فعال در خلیج فارس می تواند در این یارد تعمیر شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.