| کد خبر: 16651 |

ظرفیت ناوگان مسافری دریایی هرمزگان به ۳۷۰۰ صندلی رسید

تین نیوز | طی مراسمی با حضور معاون امور بندری سازمان بنادر و مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، دو فروند شناور مسافری پیشرفته با هدف ایمنی و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری دریایی این استان در جزیره قشم بهره برداری می شود.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مراسم بهره برداری از این شناورها که در نخستین ساعات کاری صبح امروز(پنجشنبه، 16 مردادماه) برگزار می شود،  علی جهاندیدهعضو هیأت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور، مدیرعامل شرکت سازنده این شناورها (مدکندالو) و  جمعی از مسئولین و مدیران حوزه دریایی و بندری استان  و جزیره قشم حضور دارند.
ظرفیت هرکدام از این شناورها 60 نفر است که در مسیر بندرعباس به قشم و هرمز تردد خواهند کرد. این شناورها در مدت یکسال توسط متخصصان ایرانی در کارخانجات مدکندالو ساخته شده است و برای ساخت این شناورها بیش از یک میلیون و520 هزار دلار هزینه شده است. 
این در حالیست که، ساخت این شناورها در کشور صرفه جویی 250 هزار دلاری دارد و این شناورهای کلاس کاتاماران با سرعت 25 نات دریایی(46 کیلومتر بر ساعت) است که زمان تردد به جزایر قشم و هرمز را از یک ساعت به 45 دقیقه کاهش می دهد.
گفتنی است، ارائه 10 درصد سهم آورده، اعطای 90 درصد وام بانکی و با پرداخت آن به صورت اقساط از مزایایی است که از طریق بانک توسعه تعاون برای تعاونی های سرمایه گذار در نظر گرفته شده است.
با الحاق این دو شناور به ناوگان مسافری دریایی هرمزگان، تعداد شناورهای مستقر در مسیرهای دریایی مرکز استان به 34 شناور و ظرفیت صندلی ها به 3 هزار و 704 نفر افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است، دو فروند شناور دیگر نیز در دست ساخت است که تا مهرماه از طریق تعاونی های شناورداران به ناوگان دریایی هرمزگان افزوده می شود. همچنین ساخت 4 فروند شناور مسافری 135 نفره نیز در برنامه های آتی در نظر گرفته شده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، روزانه بیش از 50 هزار مسافر از 10 بندر مسافری هرمزگان به جزایر قشم، کیش و هرمز سفر می کنند. از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود 5میلیون و 503 هزار نفر- سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسیده است.
بر اساس این گزارش، وجود جزایری مانند هرمز، هنگام، قشم و جاذبه های طبیعی مانند جنگل های حرا، جزایر ناز و وجود دلفین ها اکواریوم طبیعت ویژه ای به این استان داده است که سالانه حجم زیادی از مسافران و گردشگران را به خود جذب می کند. همچنین دو منطقه آزاد تجاری و توریستی قشم و کیش تمایل مسافران را برای تردد در دریا دو چندان کرده است.
به نظر می رسد فعال شدن گردشگری دریایی با فراهم شدن زیرساخت ها موجب جذب‌ گردشگران داخلی و خارجی به این استان و افزایش درآمد قابل توجه ساحل نشینان و ساکنان جزایر هرمزگان از این طریق و در نتیجه زمینه اشتغال جوانان دیار پاسبانان خلیج فارس را فراهم کند.
یادآور می شود، استان هرمزگان با دارا بودن 14جزیره و 71 بندر استعداد ویژه ای برای جذب گردشگر دارد؛ به گونه ای که بیش از 98 درصد ترددهای دریایی از طریق بنادر مسافری هرمزگان صورت می پذیرد و بر همین اساس، به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین شناخته می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.