| کد خبر: 16273 |

نُرم عملیات تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی قابل قبول نیست

تین نیوز | مدیرعامل شرکت خدمات نمایندگی کشتیرانی با اشاره به ضعف بندر شهید رجایی در سرویس‌دهی به کشتی‌ها، گفت: نباید تمام خسارت‌های ناشی از تاخیر در پهلودهی کشتی را کشتیرانی به دوش بکشد.
 
منصور اسلامی با یادآوری این‌که سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی دچار مشکلات عدیده ای از جمله تغییر اپراتور کانتینری بندر شهید رجایی شد، اظهار کرد:‌البته با شروع به کار دو اپراتور در بندر شهید رجایی این مشکلات تا حدودی حل شد، اما نرم عملیات تخلیه و بارگیری هنوز به حد نصاب قابل قبول نرسیده است.
 
 ادامه داد : همه صاحب نظران این صنعت تصدیق می کنند تبعات ناشی از توقف در لنگرگاه و توقف بیش از حد نرمال در اسکله، به چه میزان می تواند خطوط کانتینری و مشتریان آنها را متضرر و نهایتا قیمت تمام شده اقلام را افزایش دهد.
 
وی با اشاره به انتظار ناوگان ملی از سازمان بنادر افزود: ناوگان ملی بعنوان بزرگترین مشتری کانتینری بندر شهید رجایی از سازمان بنادر انتظار دارد تا حصول به نرم استاندارد تخلیه و بارگیری توسط هر دو اپراتور که مستلزم رفع کلیه مشکلات آنها نیز هست هزینه زمان‌های اضافی صرف شده در کنار اسکله را از خطوط کانتینری در صورتحساب حقوق و عوارض بندری طلب نکنند تا اجحافی مضاعف متوجه شرکت های کشتیرانی نشود.
 
وی یاد آور شد:اولین خط بین المللی کانتینری چندی پیش پس از چند ساعت توقف در لنگرگاه در اسکله ترمینال 2 بندر شهید رجایی پهلودهی شد و با نرم عملیاتی نسبتا خوبی هم پرونده عملیاتی خود را بست، این در حالی بود که بسیاری از کشتی‌های ناوگان ملی و دیگر خطوط با معطلی چند روز منتظر پهلودهی بودند.
 
وی تاکید کرد: اگرچه از سرگیری تردد خطوط بین المللی به شهید رجایی و رونق تجارت و رقابت آزاد صرفنظر از اعمال تحریم‌ها خواست همه اهل فن بوده و هست و نرم خوب عملیاتی سینا هم باعث خوشوقتی و دلگرمی هاست، اما اگر نرم عملیات و مشکلات اپراتورها بزودی حل نشود و کماکان با توقف‌های طولانی کنار اسکله و در لنگرگاه نظاره گر اولویت دهی به کشتیهای خارجی برای پهلودهی باشیم قطعا ضرر مضاعف دیگری بر خطوط خودی تحمیل خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت خدمات نمایندگی کشتیرانی ادامه داد: آن از دست دادن مشتریان بدلیل زمانبری بیش از حد برای رساندن کانتینرها به مشتریان است و بنوعی جذب بار بیشتر توسط خطوطی که با داشتن اولویت پهلودهی با صرف زمان کمتر کانتینرها را بمقصد می رساند خواهد بود.
 
اسلامی با بیان این‌که ما راغب هستیم در حل مشکلات به سازمان بنادر کمک کنیم اما نباید در این میان تمامی خسارت ها را کشتیرانی به دوش بکشد گفت: کشتیرانی آمادگی خود را برای هر گونه کمک تا رفع مشکلات شهید رجایی اعلام می دارد همانگونه که در سال گذشته در عملیاتی کردن نرم افزارCCS بیشترین نقش و همکاری را با همکاران خود در سازمان بنادر داشته ایم، به همان میزان نیز آمادگی داریم جهت رفع مشکلات بندرشهید رجایی اقدام کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس بندرى 0 0

    حتى یک کشتى نیز در بندر شهید رجایى منتظر نوبت نیست تین نیوز بهتر است قبل از انتشار نظر مدیران کشتیرانى ادعاهاى مدیران کشتیرانى را بررسى نمایید انها دنبال اپراتورى ترمینال کانتینر شهید رجایى هستند تا بخش خصوصى را از حوزه بنادر خارج نمایند اگر واقعا به دنبال کمک به سازمان بنادر هستند بدهى هاى خود را به سازمان بنادر بدهند تا اه ها بنادر را تجهیز نمایند