| کد خبر: 15023 |

امکان جذب ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر

تین نیوز | عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به امضای تفاهم نامه با بانک توسعه صادرات برای تسهیلات دهی به بخش دریایی، گفت: تا 30 هزار میلیارد تومان امکان جذب سرمایه گذاری داریم.
 
 علی جهاندیده در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و دریانوردی با بانک توسعه صادرات ایران گفت: شرایطی برای حمایت از طرح های توسعه ای در بنادر و حمل و نقل دریایی کشور ایجاد شده است و امیدواریم که شاهد شکوفایی حوزه کارآفرینی  در بخش حمل و نقل دریایی و توسعه زیرساخت ها باشیم.
 
وی افزود: به طور حتم سازمان بنادر هم حمایت می کند تا با جذب سرمایه گذار و تسهیلات بانک توسعه صادرات بیش از پیش به اهداف حوزه دریایی برسیم.
 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان تمام درآمد خود را با گردش مالی خزانه هزینه می کند، بنابراین توان مالی بیشتری دارد، گفت: اما به دلیل وسعت کار در حوزه دریا، سازمان نمی تواند فقط به منابع خود متکی باشد.
 
جهاندیده با اشاره به صادرات و واردات 90 درصد کالاها از دریا، اظهارداشت: بیش از 500 میلیون نفر جمعیت را در شمال و جنوب کشور با توسعه بنادر لجستیکی می توان پوشش داد.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان پذیرفت تا به عنوان جانشین ضمانت سرمایه گذاران را انجام دهد، اظهار داشت: تاکنون 700 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده جذب منابع داشتیم و 3500 میلیارد تومان هم در بنادر ایران عقد قرارداد شده و طرح‌ها در حال اجرا است.
 
جهاندیده با اشاره به اینکه 2000 میلیارد تومان طرح در حال مطالعه است، بیان کرد: طرح‌ها یا با برنامه‌ریزی سازمان به بانک معرفی می‌شوند و یا اینکه متقاضیان مستقیما به بانک مراجعه می کنند و سپس به سازمان بنادر برای معرفی طرح معرفی می شوند.
 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در مورد جانشینی سازمان باید گفت که کسانی که وام می گیرند، باید مورد تایید سازمان باشند و سازمان به غیر این افراد، اشخاص دیگری را جانشین نمی کند.
 
وی با اشاره به اینکه تا 30 هزار میلیارد تومان امکان جذب سرمایه گذاری داریم، افزود: تامین مابقی سرمایه گذاری بستگی به تمایل بانک دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.