| کد خبر: 14796 |

ایجاد ایستگاه های جزر و مد سنجی در بنادر جنوب کشور

تین نیوز | به منظور همکاری دو جانبه میان سازمان های بنادر و دریانوردی و نقشه برداری کشور، موافقت نامه ای در خصوص ایجاد و بهره برداری از ایستگاه های جزر و مدسنجی در بنادر جنوب کشور منعقد شد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا کبریایی، معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بیان این خبر گفت: این موافقت نامه در جلسه ای که با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور و معاونین و مدیران ارشد دو سازمان در محل سازمان نقشه برداری برگزار شد، منعقد شد و به موجب آن بنادر جنوب کشور، به دستگاه های جزر و مدسنجی مجهز خواهند شد.
 
وی ضمن تاکید بر اهمیت ایستگاه های جزر و مدسنجی در بنادر افزود: هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی مقدمات تامین و نصب 10 دستگاه جزر و مدسنج که منطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیاست در بنادر جنوب کشور فراهم کرده و به زودی شاهد راه اندازی این ایستگاه ها خواهیم بود. همچنین سازمان نقشه برداری راهبری و بهره برداری فعال ایستگاه ها و استخراج داده ها و همچنین ارائه جداول پیش بینی مربوطه را بر عهده خواهد داشت.
 
کبریایی با تاکید بر رویکرد ملی سازمان در طراحی و تکمیل شبکه پایش مستمر مشخصه های دریایی کشور افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از متولیان اصلی امور دریا و سواحل در راستای وظایف حاکمیتی خود از اوایل دهه 70 انجام مطالعات پایه و ملی در حوزه مهندسی سواحل و بنادر و جمع آوری اطلاعات مرتبط با مشخصه های دریایی در آب های داخلی کشور در شمال و جنوب را در دستور کار خود قرار داده و نصب راه اندازی ایستگاه های جزر و مد سنجی نیز در این راستا اجرا خواهد شد.
 
وی همچنین اعلام داشت: کمک به مطالعات ساخت اسکله و سازه های ساحلی و فراساحلی ، کمک به پهلوگیری کشتی ها به اسکله و افزایش امنیت ناوبری و تسهیل در انجام عملیات آبنگاری و تولید نقشه های بروز دریایی و  نیز تدقیق پیش بینی های جزر و مدیر در جنوب کشور، از دیگر مزیت های بهره گیری از این ایستگاه ها می باشد.
 
شایان ذکر است بر اساس برنامه ریزی انجام شده داده های مربوطه به صورت به هنگام روی پایگاه مشخصه های دریایی این سازمان و همچنین پایگاه اینترنتی سازمان نقشه برداری کشور نمایش داده خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.