| کد خبر: 13835 |

رونق مسافرت های دریایی در بندر شهید باهنر / انجام ۱۰۰سفر خارجی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس

تین نیوز | معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از انجام سفرهای دریایی خارجی به صورت هفتگی از طریق این بندر خبر داد و گفت: جابجایی بیش از 7هزار و 700 مسافر در قالب 96 سفر در مسیر دریایی بندر شهید باهنر - کشورهای حوزه خلیج ‌فارس طی سال جاری به ثبت رسید. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری نسب بندر شهید باهنر را یکی از پایانه های دریایی مناسب در کریدور ترانزیت منطقه برای کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق دانست.

وی با اشاره به ترانزیت 13 هزار و 287 خودرو از این بندر، اضافه کرد: طی این مدت35 هزار تن کالای غیرنفتی از این بندر ترانزیت شد که 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
عسکری نسب بیشترین رشد کاپوتاژ نفتی و غیر نفتی در این مدت را 17 درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون، یکهزار و489 فروند شناور وارد بندر شده است که سهم شناورهای سنتی و موتور لنج ها 521 فروند بوده و در این بخش، 96 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد را شاهد بوده ایم.

معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اضافه کرد: با توجه به جایگاه این بندر، در تلاش برای استفاده حداکثری از ظرفیت این بندر هستیم که طی آن در کمیته بازاریابی تصمیمات بسیار خوبی اخذ شد که امیدواریم بتوانیم با اجرایی شدن این برنامه‌ها شاهد توسعه و رشد فعالیت‌ها در این بندر بزرگ و بین‌المللی باشیم.

انجام 100سفر خارجی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس
عسکری نسب گفت: بندر شهید باهنر با برخورداری از سالن مسافری بین‌المللی استاندارد علاوه بر میزبانی از کشتی‌های سطح کروز، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بین المللی است به طوری که سفرهای دریایی خارجی به صورت هفتگی از این بندر انجام می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون 916 هزار و 852 مسافر از طریق دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی که تحت مدیریت این اداره است، جابه جا شده اند.

معاون دریایی و بندری بندر شهید باهنر با اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی نیز گفت: جابجایی بیش از 7هزار و 700 مسافر و 96 تردد در مسیر دریایی کشورهای حوزه خلیج ‌فارس و بندر شهید باهنر طی سال جاری به ثبت رسید.

آینده و چشم‌انداز روشن بندر شهید باهنر
وی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در بندر شهید باهنر، آینده و چشم‌انداز این بندر را روشن توصیف کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، در بخش عمرانی این بندر 7میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سازمانی شده است.

معاون دریایی و بندری بندر شهید باهنر با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت ‌های دریایی و بندری صاحبان کالا در بندر شهید باهنر، در خصوص توسعه و بازسازی تجهیزات و اسکله های این بندر گفت: تعمیرات اساسی شش اسکله بتنی در حال انجام است که حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لازم به ذکر است، موقعیت ممتـاز جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج‌ فارس ، اتصال به راهگذر شمال-جنوب از طریق شبکه‌های بین‌المللی راه‌آهن و جاده‌ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها این بندر را به پایگاهی راهبردی و مهم در منطقه تبدیل کرده است.

یادآور می شود بندرشهید باهنر با ۱۲ پست از انواع مختلف اسکله های مناسب برای تخلیه و بارگیری کالاهای گوناگون، انبارهای سقف دار و باراندازهای استاندارد مکان مناسبی برای عبور محموله‌های صادراتی و وارداتی در بندرهای جنوبی کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.