| کد خبر: 127598 |

تردد ایمن ۴۲۷ هزار نفر در بنادر استان بوشهر در نوروز ۹۶

تین نیوز| با نظارت و پیش بینی های ایمنی در نظر گرفته شده، تردد ایمن ۴۲۷ هزار نفر در بنادر استان بوشهر در نوروز ۹۶ انجام گردید.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد مهدی بنچاری اعلام داشت: با نظارت و پیش بینی های ایمنی در نظر گرفته شده، تردد ایمن ۴۲۷ هزار نفر در بنادر استان بوشهر در ایام نوروز ۹۶ انجام گردید.

 

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به دلیل شرایط بد جوی، تردد های دریایی در نوروز ۹۶،  نسبت به سال گذشته با کاهش ۳ درصدی روبرو بودیم. این در حالی است که آمار ترددهای مسافری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در بندر بوشهر ترددهای مسافری با رشد ۱۷ درصد و در بندر خارگ با رشد ۲۶ درصد و در بندر گناوه با رشد ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

 بنچاری اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال تعداد شناورها بیشتر و ایمن تراز سال گذشته افزایش یافت اما به دلیل شرایط بد جوی امکان استفاده از گردشگری کمتر از حد انتظار بود.

 

او افزود: این شرایط هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم نوروز ادامه داشت. شرایط به گونه‌ای بود که روزهای زیادی را به صورت پورت کلوز داشتیم و در برخی موارد حتی امکان تردد شناورهای مسافری هم فراهم نبود.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر اینکه شرایط ایمنی شناورها نسبت به سال  گذشته افزایش چشم گیری داشت، گفت: با این حال بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود، در صورتی که شرایط بد جوی وجود نداشت آمار ترددهای بالایی ثبت می گردید.

 

 بنچاری تاکید کرد: علی‌رغم این کاهش ۳ درصدی اما نکته بسیار مثبت نوروز امسال این بود که خوشبختانه علی‌رغم این شرایط بد جوی هیچ حادثه ای در بخش ایمنی دریایی نداشتیم و در واقع نوروز ۹۶ بدون حادثه سپری شد.

 

او درباره تهمیدات ایمنی که در نوروز ۹۶ در نظر گرفته شده بود نیز گفت: علاوه بر الزام به استفاده از جلیقه‌های نجات و صدور تاییدیه از بخش کنترل و بازرسی برای گشت‌های دریایی، واحد جستجو و نجات و غریق‌نجات در محل‌های مجاز تعیین‌شده گشت‌های دریایی حضور مستمری داشتند.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: مجموع این اقدامات سبب شد تا علی‌رغم شرایط نامناسب جوی، نوروزی بدون حادثه و ایمن را در استان بوشهر سپری کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.