| کد خبر: 126588 |

عفیفی پور مطرح کرد؛

کارنامه موفق بنادر هرمزگان در اجرای طرح نوروز ۹۶ سفرهای دریایی

تین نیوز| مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی سال 96 ساماندهی سفرهای دریایی در این استان را تشریح کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "الله مراد عفیفی پور" که در آخرین روز اجرای طرح نوروزی از بندر شهید حقانی بازدید می کرد، ضمن اشاره به اینکه طی سالیان اخیر هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی كشور معرفی شده است، اظهار داشت: همه ساله بیشترین تردد دریایی میهمانان نوروزی به جزایر خلیج فارس و مقاصد گردشگری ساحلی در این استان صورت می پذیرد.

وی افزود: بر همین اساس اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشكیل ستادی تحت عنوان ستاد تسهیل سفرهای دریایی استان متشكل از كارگروه های تخصصی اقدام به تدوین و اجرای برنامه هایی نظام مند نمود که اقدامات آن در سه بخش قبل، حین اجرای طرح و پس از اجرای آن دسته بندی می شود.

عفیفی پور از جمله اقدامات صورت پذیرفته قبل از آغاز طرح نوروزی را ارایه مباحث ایمنی درمدارس استان به دانش آموزان با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی و صیانت ازدریا، آموزش خدمه شناورها در مواجهه با شرایط اضطرار و آموزش همیاران ناجی متشکل از نیروهای بومی و مردمی منطقه برشمرد كه بشكل داوطلبانه در طول سال با اداره كل بنادر همكاری می نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین برای ارزیابی میزان آمادگی نیروها و دستگاه های خدمات رسان، سه مانور جستجو و نجات دریایی با مشاركت ارگان های همکار در محدوده آبهای بندرعباس – قشم، بندر لنگه و همچنین جزیره كیش برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان چاپ بیش از 20هزار نسخه بروشور ایمنی، تهیه و پخش فیلم آموزشی و معرفی جاذبه های گردشگری جزایر درشناورها، چاپ شعارهای ایمنی در نشریات محلی استان، نصب بنر و بیلبوردهای متعدد درسطح بنادر حاوی شعارهای ایمنی و معرفی مسیرهای مجاز مسافری و همچنین استقرار مهمانداران زن روی شناورها برای نخستین بار را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

به گفته عفیفی پور، استقرار استودیوی پخش رادیو دریا در پایانه مسافری شهید حقانی با هدف معرفی آداب، رسوم، جاذبه های گردشگری و مسیرهای دریایی استان، معرفی سخنگویان حوزه دریایی استان به منظور ارتباط مستقیم در هرساعت از شبانه روز با توجه به تغییرات جوی، حضور مسئولان در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری و برنامه رادیویی مردم و مسئولان بمنظور ارائه گزارش از دیگر اقداماتی بوده كه در راستای اطلاع رسانی مباحث مربوط به سفرهای دریایی از سوی این اداره كل صورت پذیرفته است.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در حین اجرای طرح نوروزی نیز خاطرنشان کرد: افتتاح دفتر مرکزی ستاد تسهیل سفرهای دریایی استان با حضور جمع كثیری از مسئولین در تاریخ 25 اسفندماه و استقبال از میهمانان نوروزی با اهداء شاخه گل و شیرینی در نخستین ساعت پس از تحویل سال از جمله این موارد است. 
   
وی از استقرار بیش از 20 غواص در بنادر ملکی، غیرملکی و اسکله های گردشگری استان سخن به میان آورد و  ادامه داد: استقرار یک فروند شناور فرمانده در صحنه در چهار مایلی جزیره قشم با هدف پایش مسیر و استعلام شرایط حاکم بر دریا به صورت شبانه روزی و پایش لحظه به لحظه مسیرهای تردد توسط مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS) نیز در حین اجرای طرح انجام شد. 

عفیفی پور خاطرنشان کرد: در ایام اجرای طرح، مصاحبه های متعددی با بخش خبر سیمای مركز خلیج فارس و اطلاع رسانی از نحوه فروش اینترنتی بلیت شناورها و همچنین ارتباط زنده روزی دو بار با برنامه رادیویی "چری ویری بهار" و ارائه آمار سفرها و اطلاع رسانی از شرایط جوی حاكم بر دریا صورت گرفت.

این مقام مسؤول اضافه کرد: مسؤولین ستاد بشكل مستمر از بنادر مسافری و گردشگری مرکز، شرق و غرب استان بازدید میدانی داشتند تا نحوه خدمات رسانی به میهمانان نوروزی از نزدیک مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی دوره بیست روزه اجرای طرح نوروزی، معاون حقوقی رییس جمهور و دادستان كل كشور از جمله مقاماتی بودند که از بنادر شهید حقانی و هرمز بازدید کردند. مهندس سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیات عامل این سازمان نیز از بنادر جاسك ،سیریك، تیاب، شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاكری قشم و هرمز بازدید کردند. همچنین "راستاد" معاون دریایی"، "آرامی" معاون برنامه ریزی، "علی آبادی" معاون مهندسی و "پسنده" مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر با سفر به بنادر مسافری استان هرمزگان در جریان روند سفرهای دریایی قرار گرفتند و از نقطه نظرات و پیشنهادات آنها برای بهبود کیفیت اجرای طرح استفاده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبكه استانی مركز خلیج فارس وارائه گزارش مبسوطی از طرح تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان، برگزاری نشست خبری با اصحاب محترم رسانه با هدف اطلاع رسانی اقدامات سازمانی در طرح نوروزی، برگزاری مراسم تجلیل از خادمین سفرهای دریایی نوروز 96 و خودپایشی و احصاء نقاط قوت و ضعف و جمع بندی طرح را از جمله برنامه های در دستور کار این اداره کل طی روزهای آتی اعلام کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.