| کد خبر: 126582 |

همکاری بنادر آسیایی تقویت می‎شود

تین‌نیوز| سنگاپور و ژاپن برای پاسخگویی به تقاضای در حال تغییر صنعت دریانوردی با یکدیگر همکاری می‎کنند.

به گزارش مارین تایمز، سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور (MPA) و اداره بنادر وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل، و گردشگری ژاپن (MLIT) برای پاسخگویی به تقاضای در حال تغییر صنعت دریانوردی با یکدیگر همکاری می‎کنند.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، این دو سازمان در حاشیه سمپوزیوم بین‎المللی بانکرینگ LNG در یوکوهامای ژاپن، یک تفاهم نامه همکاری (MoC) با یکدیگر امضا کردند. بر اساس این تفاهم نامه دو طرف در زمینه های برنامه ریزی بندری، مدیریت بندری، و توسعه فن آوری در بخش بندری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

میچیو کیکوچی، رئیس اداره بنادر MLIT اظهار کرد: "شرایط بخش بندری به شدت در حال تغییر است برای مثال اندازه کشتی‎های کانتینری به سرعت در حال  افزایش است. خطوط کشتیرانی در حال تغییر راهبردهای تجاری خود هستند که شامل اقدام برای اتحاد با یکدیگر می‎شود. و از سوی دیگر سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) قوانین سخت گیرانه تری در مورد آلایندگی کشتی ها اجار می کند."

کیکوچی ادامه داد: "جهت توسعه بنادر آسیایی، همکاری میان ژاپن و سنگاپور در حوزه های مشترک بسیار حائز اهمیت است. بر اساس این تفاهم نامه همکاری ما همکاری نزدیک‎تری با MPA خواهیم داشت تا  به این شکل توسعه پایدار بنادر ژاپن و سنگاپور حاصل شود."

آندرو تان، مدیراجرایی MPA نیز اظهار کرد: "با در نظر گرفتن تغییراتی که در بخش دریایی در حال رخ دادن است، امضای این  تفاهم نامه به موقع صورت گرفت. تغییرات پیش رو شامل پیشرفت فناوری ها، ظهور اقتصاد دیجیتال، و تغییر تجارت جهانی می شوند. این تفاهم نامه سطح همکاری میان دو طرف را افزایش می دهد."

تان افزود: "این همکاری ها شامل دیدارهای منظم در سنگاپور یا ژاپن، همکاری در زمینه به اشتراک‎گذاری اطلاعات، ترغیب اپراتورهای بندری و نهادهای تحقیقاتی به همکاری با یکدیگر، و همکاری با بنادر بزرگ مانند یوکوهاما در زمینه بانکرینگ LNG می شود."
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.