| کد خبر: 124262 |

آمادگی کامل بنادر مسافری هرمزگان برای نوروز۹۶

تین نیوز| برنامه زنده رادیویی "مردم و مسؤولین" شبکه استانی مرکز خلیج فارس که به بیان دستاوردهای دولت می پردازد، فرصت مغتنمی بود تا مدیرکل و معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اقدامات طرح نوروزی سفرهای دریایی و دستاوردهای حوزه دریایی و بندری را با مردم در میان بگذارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش نخست صحبت های خود به تبیین و تشریح وظایف و رسالت های سازمان بنادر پرداخت و گفت: این سازمان علاوه بر سروکار داشتن با طیف گسترده ای از مردم، با سازمان ها و نهادهای بین المللی نیز ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح در پنج حوزه ایمنی شناور، ایمنی سفر، ایمنی بندر، شرایط اضطرار و اطلاع رسانی عملیاتی می شود.

عفیفی پور لایروبی بنادر ملکی، بازرسی شناورها و آموزش خدمه آنها را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶هزار و ۹۵۱ صندلی برای طرح نوروزی آماده شده است، افزود: همچنین ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۲هزار و ۴۸۰ دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است.

این مقام مسؤول از فعالیت شبانه روزی بنادر پهل و لافت و چارک سخن به میان آورد و گفت: در بنادر حقانی، ذاکری و هرمز نیز آمادگی ترابری مسافران تا ساعت ۱۲ شب وجود دارد و هر زمان مسافر در بنادر حضور داشته باشند، ناوگان مسافری فعال خواهند بود.

 عفیفی پور ضمن تأکید بر اینکه سازمان بنادر متولی و مسؤول قیمت گذاری بلیت شناورها نیست، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با تعاونی ها صورت گرفته تا هیچ گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز ۹۶ نداشته باشیم و صرفا در کلاس بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.

"مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان آموزش دریانوردان را از جمله الزامات کنوانسیونی دانست که سازمان بنادر هر ساله در دستور کار خود دارد و این سازمان در لیست سفید آیمو می باشد.

وی از برگزاری چندین مانور جستجو و نجات دریایی در استان هرمزگان سخن به میان آورد و گفت: هفته گذشته یک مانور شبانه در آب های بین بندرعباس و قشم عملیاتی شد و طی روزهای آینده نیز یک مانور دیگر جستجو و نجات در آب های جزیره کیش برگزار می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به آمادگی ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی برای خدمات رسانی در نوروز ۹۶، اظهار داشت: نیروهای مردمی در قالب تیم های همیار ناجی آموزش های لازم را فرا گرفته اند و تجهیزات لازم نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مسافران نوروزی خواست تا برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد که در شرایط نامساعد جوی به سودجویی می پردازند، پرهیز نمایند.

نوفرستی همچنین در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی نیز به مردم توصیه کرد تا با حضور در کلوب های مجاز که مجوزهای لازم را از دستگاه های ذیربط اخذ کرده اند، گشت های تفریحی دریایی را به صورت ایمن تجربه کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.