| کد خبر: 1222 |

تمهیدات ایام نوروز در بنادر جنوبی کشور اعلام شد

تین نیوز | معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از انجام آخرین تمهیدات برای میزبانی از میلیون ها مسافر دریایی در سواحل نیلگون خلیج فارس و بنادر جنوبی کشور طی ایام تعطیلات نوروزی 93 خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی، سید علی استیری افزود: استان هرمزگان بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد و 95 درصد کل سفرهای دریایی کشور از طریق بنادر مسافری این استان انجام می شود.
 
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: 80 درصد از مجموع سفرهای دریایی طول سال نیز در ایام تعطیلات نوروزی انجام می شود.
 
وی ظرفیت ناوگان مسافری دریایی هرمزگان را هفت هزار و 500 صندلی اعلام کرد و با توصیه به مهمانان نوروزی جهت انتخاب بنادر مجاز، مسیرهای مجاز و زمان مجاز جهت انجام سفرهای دریایی افزود: مهمانان نوروزی حتما از 9 بندر مسافری مجاز شامل شهید حقانی در بندرعباس، شهید ذاکری، پهل و لافت در جزیره قشم، بندرگاه هرمز، لنگه، کیش، چارک و آفتاب در منطقه غرب هرمزگان تردد نمایند.
 
استیری رعایت ایمنی سفر و حفظ محیط زیست دریایی را از مهم ترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای طرح نوروزی 93 عنوان کرد و گفت: برای بسیاری از مردم کشور ما که به مناطق جنوبی کشور سفر می کنند، دریا آنقدر جاذبه دارد که ممکن است این هیجانات باعث شود تا ایمنی در سفر مورد کم توجهی قرار گیرد. به همین دلیل خواسته ما این است که مردم پیش از سفر حتما به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.
 
به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مردم به هیچ وجه در زمان اوج ترافیک و شلوغی جمعیت در بنادر مسافری ازدحام نکنند و در هنگام سوار شدن به شناورها حتما موارد توصیه شده از سوی خدمه شناورها را رعایت کنند.
 
وی با بیان این که، مسافران دریایی حتما در زمان حضور در شناورها جلیقه نجات تعبیه شده در کنار صندلی ها را بر تن خود داشته باشند اضافه کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت در هنگام اقامت کردن در سواحل و با پرهیز از آلود کردن محیط زیست دریایی، چهره زیبایی خلیج فارس همچنان زیبا نگه دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.