| کد خبر: 1173 |

کارشناس ترانزیت در گفتگو با تین‌نیوز خواستار شد:

◄ راه‌اندازی پیشخوان ترانزیت با هدف تخصصی‌تر شدن مراجعات به گمرک

تین نیوز | کارشناس حمل و نقل و ترانزیت پیشنهاد داد با هدف کاهش مراجعات مردم به گمرک و در پی آن، تخصصی تر شدن امور و کاهش هزینه های این اداره، دفاتر پیشخوان دولت راه اندازی شود.

محمد عیقرلو در گفتگو با تین نیوز، ضمن ارائه پیشنهاد راه اندازی دفاتر پیشخوان ترانزیت، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسئله ترانزیت، راه اندازی دفاتر پیشخوان ترانزیت با استفاده از کارشناسان این حوزه، تسهیل کننده امور گمرک، هم از نظر کاهش مراجعات مردمی و هم از نظر تخصصی تر شدن امور خواهد بود.

وی افزود: همان گونه که با تشکیل دفاتر پیشخوان دولت، بسیاری از مراجعات مردم به اداره های دولتی از جمله ثبت احوال و... کاهش یافته با تشکیل دفاتر پیشخوان ترانزیت هم مراجعات و نامه نگاری ها به اداره ترانزیت کم شده و از هزینه های اداره گمرک کاسته می شود.

عیقرلو با تاکید بر لزوم حضور ناظران گمرک در این دفاتر گفت: اگر این دفاتر ایجاد شوند، به نمایندگی از ارباب رجوع، درخواست ها را به گمرک خواهند فرستاد و در این صورت، تعداد نامه های اشتباه یا غیرضروری که به اداره ترانزیت ارسال می شود، کاهش می یابد و مسئولیت امور مکاتبات و پیگیری ها با پیشخوان خواهد بود و نوعی مشاوره گمرکی به ارباب رجوع داده خواهد شد.

این کارشناس حمل و نقل و ترانزیت، رشد کمی و کیفی ترانزیت کشور را از مزایای راه اندازی دفاتر پیشخوان ترانزیت دانست و افزود: در صورت تشکیل دفاتر پیشخوان ترانزیت، اداره کل ترانزیت می تواند روی مسائل کلان تر و مهم ‌تری همچون افزایش ظرفیت ترانزیت ایران، بهبود فضای کسب و کار در کشور و تقویت بنیه علمی پرسنل خود تمرکز کند.

وی با بیان این که ایده تشکیل دفاتر پیشخوان ترانزیت را در جلسات با بخش خصوصی مطرح کرده است، اظهار کرد: راه اندازی این دفاتر تنها نیاز به یک اراده جمعی دارد، این مسئله به نفع همه دست اندرکاران امر ترانزیت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل ونقل 0 0

    گمرک ایران دفتری بنام نظارت بر ترانزیت دارد لذا طبق قانون متولی ترانزیت کشور وزارت راه وشهرسازی وسازمان راهداری وحمل نقل جاده ایست گمرک بهتر است همان امور را در اینترنت واگذار نماید امور ترانزیت را از وازارت راه تبعیت وارشادات انرا در دستور کار قرار دهد. گمرک اساسا در مقوله اقتصادی نقش فیلتر را دارد نه عهده دار و نه متولی امور نمی باشد بهتر است کار به متخصصین امور واگذار گردد. بسیاری از رویه ها وتشریفات گمرکی قابل حذف میباشد

  • محمد عیقرلو 0 0

    با سلام وعرض ادب به این عزیزمان که مطلبی فرموده بودند برای بنده مفهم نبود لطفا اگر ممکن است با توجه به قانون ومقررات فعلی کشور مارا ارشادفرماییند با تشکر عیقرلو

  • امیر عباس زنوزى کارگزار رسمى گمرک ایران 0 0

    جناب کارشناس حمل و نقل همانطور که مطلع هستید ترانزیت به اخص کلمه مختص جاده نیست براى مزید اطلاع هم اکنون هرسال اینجانب از مرز ریلى رازى به مرز ریلى سرخس و گمرکات داخلى همچون منطقه ویژه سهلان و گمرک البرز قزوین وگمرک شهریار با واگن ترانزیت خارجى و داخلى مینمایم به طورى که اگر آمار عمومى بگیریم هرسال اداره راه آهن میلیون ها تن کالا بصورت ترانزیت جابجا مینماید لذا این پروسه در بخش هوایی هم توسط شرکت ایران ایر از گمرک فرودگاه امام و مهرآباد به سایر فرودگاه هاى داخلى و خارجى هم صدق مینماید … لذا نظر جنابعالى در مورد اینکه سازمان حمل و نقل و راهدارى متولى ترانزیت میباشد اشتباه به نظر میرسد و سازمان موصوف نه تنها بر ترانزیت بلکه بعضا بر امورات دیگر خود نیز بی تفاوت میباشد و تنها کار مهم سازمان اخذ ٣درصد عوارض جابجایی بارنامه هاى داخلی اخذ تن کیلومتر و ١٠درصد عوارض استفاده از ناوگان خارجى میباشد که فقط صرفا به منزله باجه دریافت بانک عمل میکند لذا خروجى خدمات از سازمان راهدارى آنچنان هم خوب نمیباشد لذا نظریه جناب آقاى عیقرلو در این زمینه بسیار عالى میباشد… با تشکر از جناب آقاى عیقرلو