| کد خبر: 9770 |

راه‌آهن قزوین - رشت - آستارا برای کشور ارزآور خواهد بود

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان گفت: راه‌آهن قزوین – رشت - آستارا بسیار حایز اهمیت است و برای کشور ارز آور خواهد بود.
 
هادی تیزهوش تابان در جلسه نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان با فعالان اقتصادی شهرستان آستارا با تأکید بر این مطلب گفت: یکی از اهداف کشور، پیگیری و راه‌اندازی کریدورهای نوستراک و تراسکا است و پیرو آن تکمیل این راه‌آهن نقش بسزایی را در حمل و نقل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی ایفا خواهد کرد.
 
وی واحدهای حقیقی و حقوقی دارای کارت در سطح استان گیلان را 725 واحد برشمرد و توضیح‌داد: از این میزان 115 واحد در شهرستان آستارا است که این خود نشانگر فعالیت مناسب اقتصادی در منطقه است.
 
تیزهوش آمار و ارقام موجود را بیانگر رشد اقتصادی عظیم در منطقه عنوان و اضافه کرد: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به نام مشاورین سه قوه تعریف شده‌اند و بسترسازی برای توسعه تجارت و رفع موانع از مهمترین وظایف آن است.
 
وی با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان آستارا به عنوان چشم و چراغ اقتصادی استان در خصوص دارابودن دو مرز زمینی و مرز دریایی اذعان کرد: با بهره‌مندی از همه توانمندی‌های شهرستان می‌توان گام‌های خوبی را در زمینه صادرات برداریم.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان از ترسیم نقشه توسعه استان سخن گفت و تصریح‌کرد: در ترسیم این نقشه می‌توان از علم و تجربه کارشناسان فنی بهره‌مند شد.
 
در این جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مدیر کل گمرکات آستارا، دبیر اجرایی خانه کشاورزی گیلان، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان آستارا و تنی چند از بازرگانان به بیان راهکارها و نظرات خود در خصوص توسعه ظرفیت‌های بازرگانی شهرستان آستارا پرداختند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.