| کد خبر: 96238 |

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن مطرح کرد:

◄ افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر از طریق دو خطه کردن و اجرای خطوط حومه‌ای

تین‌نیوز| معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر در شبكه راه‌آهن از طریق دو خطه كردن و اجرای خطوط حومه‌ای دراطراف شهرهای بزرگ و تجهیز و افزایش ایستگاه‌ها خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز، سعید محمدزاده در هشتمین گردهمایی معاونین فنی و زیربنایی ادارات كل مناطق راه‌آهن از اجرای طرح‌های مهم و متعدد در حوزه راه‌آهن كشور خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر درشبكه راه‌آهن از طریق دو خطه كردن و اجرای خطوط حومه‌ای دراطراف شهرهای بزرگ و تجهیز و افزایش ایستگاه‌ها از جمله طرح‌های در دست اجرا است كه حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.
 
معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن همچنین از اجرای طرح علائمی كردن و تراك‌بندی شبكه راه‌آهن با توان متخصصان داخلی خبر داد و گفت: این طرح در مسیر تهران ـ مشهد اجرا و مقرر شد در سال جاری در مسیر بافق ـ بندرعباس نیز اجرایی شود.
 
سید مصطفی داودی مدیركل راه‌آهن یزد در مراسم آغاز به كار این همایش گفت: این استان با توجه به قرار گرفتن در چهارراه ریلی كشور از اهمیت بالایی در حمل مواد معدنی وكسب درآمد برخوردار است.
 
 طبق گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن داودی گفت: هم اكنون ۳۷ درصد از حجم كل بارگیری و ۲۵ در صد از درآمد راه‌آهن كشور به این اداره‌كل اختصاص دارد و از سوی دیگر روزانه شاهد تردد ۱۵۰رام قطار هستیم؛ ضمن آنكه در راه‌آهن یزد علاوه بر وجود عملیات بارگیری مواد اولیه در ایستگاه‌های تابعه، به لحاظ قرار گرفتن در مسیر حمل محموله‌های ترانزیت، وظیفه برنامه‌ریزی برای تامین مبادی بارگیری معادن چادرملو، چغارت واردكان برعهده این اداره‌كل است.

هشتمین گردهمایی معاونین فنی و زیربنایی ادارات كل مناطق راه‌آهن با حضور محمدزاده معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن، مدیران ستادی، مدیركل راه‌آهن یزد و دیگر مسئولان با هدف تبیین اهداف و برنامه‌های راه‌آهن در بخش فنی و زیربنایی و سیاست‌های راه‌آهن در سال ۹۵ و آشنایی با طرح‌های مهم و پیگیری اجرای آن‌ها برگزار شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.