| کد خبر: 93414 |

ثبت روزانه ۲۵۰ هزار سفر به پایتخت؛

علامت سوال درباره یک پروژه مهم / قطاری که هنوز به مقصدنرسیده است

تین‌نیوز| کندی اجرای پروژه قطار حومه‌ای تهران-پیشوا افتتاح این پروژه را در شهریور ۹۵ با یک علامت سؤال بزرگ روبرو ساخته است.

سید محمدحسن محمودی: منطقه جنوب شرق استان تهران شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت علیرغم هم‌جواری با پایتخت، از محرومیت‌های فراوانی رنج می‌برند.

توسعه حمل‌ونقل یکی از درخواست‌هایی است که طی سال‌های اخیر از سوی مردم و مسئولان شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت موردتوجه قرارگرفته و در این میان گسترش حمل‌ونقل ریلی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آن نیز به‌عنوان یک اولویت مطرح‌شده است.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده، بیش از ۲۵۰ هزار نفر-سفر از شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به سمت تهران و بالعکس انجام می‌شود و در این میان کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل مشکلات متعددی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

تغییر ماهیت پروژه متروی تهران-پیشوا به‌قطار حومه‌ای
در دولت گذشته موضوع احداث متروی تهران به قرچک، ورامین و پیشوا مطرح و مقرر شد تا با واگذاری این پروژه به شرکت متروی تهران و حومه، خواسته مردم جنوب شرق استان تهران اجرایی شود.
باروی کار آمدن دولت یازدهم، پروژه احداث متروی تهران به قرچک، ورامین و پیشوا از شرکت متروی تهران و حومه گرفته شد و از سوی وزارت راه و شهرسازی به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

وعده مسئولان برای افتتاح قطار حومه‌ای تهران-پیشوا در شهریور ۹۵
در این میان و علیرغم هزینه‌های انجام‌شده برای احداث مترو در جنوب شرق استان تهران، مسئولان دولت یازدهم بر اجرای این پروژه توسط شرکت راه‌آهن اصرار کردند و درنهایت این پروژه از مترو به‌قطار حومه‌ای تغییر ماهیت داد.

در سال گذشته مسئولان دولت یازدهم وعده دادند تا با پیگیری‌های انجام‌شده، پروژه قطار حومه‌ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا در شهریور ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

سید حسین هاشمی، استاندار تهران در تیرماه سال گذشته اظهار داشت: درباره موضوع قطار
حومه‌ای و مترو بحث‌های زیادی صورت گرفت و همواره این سؤال مطرح می‌شد که این پروژه چه ماهیتی دارد و  بر اساس جلسات برگزارشده و قول‌های داده‌شده، مقرر شد تا قطار حومه‌ای ورامین در شهریور ۹۵ راه‌اندازی شود.

حال باگذشت چندین ماه از وعده‌های داده‌شده مسئولان، کندی اجرای پروژه قطار حومه‌ای تهران-پیشوا، افتتاح این پروژه را در شهریور ۹۵ با یک علامت سؤال بزرگ مواجه ساخته است.

مردم ورامین، پیشوا و قرچک انتظار دارند تا پروژه‌ای در این منطقه به اجرا گذاشته شود که بتواند نیازهای این شهرستان ها را پاسخ دهد.

سال‌ها وعده احداث مترو به مردم جنوب شرق استان تهران داده‌شده است
مهدی تاجیک یکی از شهروندان ورامینی اظهار داشت: منطقه جنوب شرق استان تهران نیازمند توجه ویژه و جدی مسئولان است.

وی افزود: روزانه هزاران سفر از ورامین، پیشوا و قرچک برای انجام امور درمانی، آموزشی و دانشگاهی، اداری و غیره انجام می‌شود و در این میان کمبود زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل به‌شدت احساس می‌شود.

تاجیک ادامه داد: طی سال‌های اخیر احداث پروژه متروی تهران-پیشوا موجب خوشحالی مردم منطقه شد اما هم اکنون با تغییر پیمانکار پروژه، بسیاری از مردم از ماهیت دقیق آن اطلاعی ندارند.

وی بیان داشت: به هر ترتیب امیدواریم تا پروژه‌ای در منطقه جنوب شرق استان تهران اجرایی شود که بتواند بخش مهمی از مشکلات موجود را برطرف سازد.

طی روزهای اخیر مکاتبات مسئولان منطقه نیز به‌منظور تسریع در اجرای پروژه و برداشتن موانع موجود، افزایش پیداکرده و در این میان نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی چندین نامه را خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشت.

مکاتبات برای تسریع در اجرای پروژه قطار حومه‌ای تهران-پیشوا ادامه دارد
 

نامه نماینده ورامین در مجلس به وزیر راه و شهرسازی

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در خردادماه سال جاری در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای تردد وسائل نقلیه از ورامین، قرچک و پیشوا به سمت تهران نوشت: همان‌گونه که مستحضرید و طی جلسات گذشته و توافق صورت گرفته، مترو حومه‌ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا در حال احداث است و مطابق توافق مقرر گردید که شهریور ۹۵، پروژه مذکور به نتیجه برسد تا مشکل تردد ۲۵۰ هزار نفر- سفر شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به تهران سامان‌یافته و وارد شبکه مترو تهران شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه نامه خود نوشت که پروژه مذکور با کندی زیادی روبروست و همین امر باعث مشکلات زیادی در ترددهای شهری به‌ویژه در محل اجرای پل‌ها و مسیرهای ریلی شده است.

پاسخ وزیر راه و شهرسازی به نامه‌های نماینده مردم ورامین در مجلس
 


نامه دوم نماینده ورامین به وزیر راه و شهرسازی

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز طی روزهای اخیر در پاسخ به نامه نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، خطاب به پورسید آقایی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای تدبیر فنی ایستگاه قرچک دستور داد و متذکر شد که هر چه سریع‌تر گزارش این موضوع ارسال شود.

همچنین نقوی حسینی در نامه دیگری به وزیر راه و شهرسازی که در خرداد امسال نگاشته شد، نوشت: عبور خطوط ریلی تهران به مشهد و در کنار آن احداث مترو حومه ای در بسیاری از تقاطع ها و مسیرهای تردد مردم موجب احداث زیرگذرهایی شده است و یا نیازمند احداث زیرگذر است و  برخی از زیرگذرها هنوز احداث نشده و برخی نیازمند تعریض هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، زیرگذر روستای سلمان آباد، زیرگذر داخلی شهر ورامین منطقه باغ صالح، زیرگذر عبور جاده داوودآباد در شهرستان قرچک، زیرگذر جاده ولی آباد جنب کارخانه آجرثبات، زیرگذر عبور عابر پیاده انتهای خیابان ولی آباد در شهر قرچک را از مواردی عنوان کرد که باید برای آن فکری اندیشیده شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در پاسخ به این نامه نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی نیز به مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی دستور داد که با هماهنگی شهرداری، این موارد اجرایی و عملیاتی شود.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز هزاران نفر از مردم جنوبشرق استان تهران برای انجام امور مختلف خود به تهران مراجعه می کنند.

وی افزود: گسترش زیرساخت های حمل و نقل ریلی یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک است.

نقوی حسینی ادامه داد: بر اساس وعده های داده شده مسئولان دولت، شهریور ۹۵ زمان افتتاح مترو حومه ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا اعلام شده اما کندی هایی در مسیر اجرای این پروژه وجود دارد.

وی بیان داشت: در دو نامه به وزیر راه و شهرسازی برخی مشکلات موجود و اهمیت اجرای این پروژه را یادآور شدم و وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی را صادر کرد.

نقوی حسینی تأکید کرد: امیدوارم هر چه زودتر متروی حومه ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا افتتاح و زیرساخت های حمل و نقل ریلی در این منطقه توسعه یابد.

به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید که قطار حومه ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا چه زمانی به ایستگاه نهایی می رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.