| کد خبر: 91968 |

بهره برداری از ۵۹۱ کیلومتر راه آهن اولویت برنامه اقتصادی مقاومتی

تین نیوز | نصر آزادانی گفت : اولویت نخست وزارت ، بهره برداری از 591 کیلومتر راه آهن تا پایان سال اقتصاد مقاومتی است.
 
سید مسعود نصر آزادانی افزود : این اولویت به دولت اعلام شده است و با بهره برداری از آن 18 میلیون تن ظرفیت بار و 6 میلیون مسافر ایجاد می شود و صرفه جویی 311 میلیون لیتر گازوئیل را در سال در پی دارد.
 
وی گفت : برای بهره برداری از این طرح ها 1265 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در برای امسال مصوب شده است.
 
نصر آزادانی گفت : این طرح ها در قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر ، مهاباد- نقده به طول 23 کیلومتر ، ملایر به فیروزان در استان کرمانشاه به طول 72 کیلومتر ، تهران - ساوه به طول 94 کیلومتر ، خواف به هرات برای اتصال به راه آهن افغانستان به طول 76 کیلومتر ، اتصال یزد به مهریز به طول 30 کیلومتر و میانه به بستان آباد به طول 132کیلومتر اجرا می شود.
 
وی همچنین گفت : برای اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی کشور 903 کیلومتر شبکه ریلی به هم متصل می شود.
 
نصرآزادانی افزود : با اتصال مراکز استانی به شبکه ریلی میزان صرفه جویی سوخت سالانه 475 میلیون لیتر ، میزان حمل بار 26 میلیون تن و مسافر 12 و 8 دهم میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت.
 
وی گفت : برای اتصال این استانها به شبکه ریلی 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در کمتر از یک و نیم سال به بهره بردرای خواهد رسید .
 
معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاههای وزارت راه و شهرسازی افزود : 9000 کیلومتر راه آهن در دست مطالعه و اجراست که 5000 کیلومتر آن اجرایی شده است.
 
وی افزود : برای ساخت این میزان خطوط ریلی 55 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
نصرآزادانی گفت : میزان پیشرفت 5000 کیلومتر راه آهن از صفر تا 95 درصد است.
 
وی افزود : تمام طرح های راه آهن در هرنقطه ای که اجرا شود با توجه به پتانسیل های توسعه ای منطقه ای زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است و صرفه جویی های فراوانی را در ابعاد مختلف داشت. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    با سلام. مردم شهرستان میانه در نبود جاده مناسب در رنج عذاب هستند و این راه اهن تنها راه ایمن انها هست هر چه زودتر افتتاح شود تا مردم این شهر کمی در امنیت باشند پیشنهاد دارم بعلت جاده های دوطرفه و خطرناک این شهر بزرگ آذربایجان قطار حومه ای از زنجان میانه و میانه تبریز زده شود تا راه اهن نبود بزرگراه در این بزرگترین شهرستان آذربایجان شرقی را تامین کند اگر مسئولان بیایند مشکلات جاده ای این شهرستان بزرگ ببینند مطمئنا در افتتاح راه اهن مصمم تر میشوند