| کد خبر: 91638 |

هنوز صدای سوت قطار در ارومیه شنیده نمی‌شود

تین نیوز | نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اتمام پروژه راه آهن ارومیه را همچون راه آهن اصفهان در اولویت کاری خود در سال ۹۵ خود قرار دهد.

روح الله حضرت پور با انتقاد از روند کند تکمیل پروژه راه آهن مراغه به ارومیه اظهار داشت:  جای تاسف است که امروز، در حالی که بیشتر نقاط کشور سالهاست از نعمت حمل و نقل ریلی برخوردارند، اما در شهری مانند ارومیه با موقعیت استراتژیک فوق العاده هنوز صدای سوت قطار در آن شنیده نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محرومیت حمل نقل ریلی و مشکلات فراوان حمل و نقل هوایی در حالی گریبان گیر شهروندان آذربایجان غربی است که این استان از لحاظ زیر ساختهای جاده ای نیز در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد.

وی افزود: جاده‌های غیراستاندارد آذربایجان غربی به قتلگاه مردم این منطقه تبدیل شده، در حالی که آذربایجان دروازه اروپاست، اما در کمال تعجب مسئولین در سالهای گذشته در حق مردم با حجب و حیای این منطقه ظلم کرده اند.

حضرت پور تصریح کرد: نمایندگان مردم ارومیه در مجلس دهم به شدت پیگیر اتمام طرح راه آهنگ مراغه-ارومیه هستند، با تعویض پیمان کار و تبدیل پروژه به یک پروژه ملی، امیدواریم که راه آهن هر چه سریع تر به پایان برسد.

وی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی مناطق باقی مانده، پیمانکار قول اتمام پروژه تا پایان سال 95 را داده، البته این طرح متاسفانه کماکان با مشکلات مالی رو به رو است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر راه آهن اصفهان که اندازه آن تقریبا سه برابر راه آهن ارومیه است، می تواند در عرض مدت زمان کوتاهی به اتمام برسد، پس راه آهن مراغه به ارومیه که به مراتب از لحاظ شرایط ناهمواری جغرافیایی بسیار ساده تر است هم باید هر چه سریع تر به اتمام برسد.

وی افزود: متاسفانه دولت ها در سال های گذشته نسبت به منطقه آذربایجان غربی توجه کمتری داشتند، اما آذربایجان دیگر مظلومانه پی گیر محرومیت های خود نخواهد بود، بلکه مطالبه گرانه حق مردم خود را می‌خواهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    یاشا برادر صدای این تبعیض را علنی نماینده ارومیه گفت فقط راه اهن ارومیه اردبیل تبریز متوقف هست ولی راه اهن اصفهان سریع السیر میشه سه تا آزادراه میزنند. باید به همه اقوام به یک چشم دیده شود آذربایجان کردستان بلوچستان چرا راه اهن انها پیشرفت نداره ولی برای استان های فارس زبان این همه امکانات میدند

  • فریدون 0 0

    با سلام دلیل الویت طرح های اصفهان و مرکز اینه اکثر اعضای حزب کارگزاران از سه استان اصفهان کرمان یزد هستند که اعضای دولت هم اکثرا از این حزب هستند بعد وقتی نمایندگان استانهای شمالغرب مثل ترکها و کردها بالای صد نماینده درمجلس دارند خودشان بی تفاوتند که مناطق شمالغرب ایران از نظر زیر ساخت ارتباطی عقب افتاده نسبت به اصفهان کرمان هستند سنندج کرمانشاه ارومیه اردبیل تبریز هنوز راه اهن افتتاح نمیشه