| کد خبر: 8049 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ مپنا، بزرگ ترین تولیدکننده لکوموتیو در خاورمیانه می شود

تین نیوز | معاون بازاریابی و فروش بخش ریلی مپنا گفت: با راه اندازی پنج خط تولید لکوموتیو، مپنا بزرگ ترین تولیدکننده لکوموتیو در خاورمیانه خواهد شد.

رضا جواهری در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز در خصوص نمایشگاه و محصولات جدید مپنا گفت: مپنا به عنوان یکی از فعالان حوزه حمل و نقل ریلی همیشه خواهان برپایی یک نمایشگاه تخصصی متمرکز بوده است که خوشبختانه این امر، امسال محقق شد.

وی در خصوص محصولات و پروژه‌های جدیدی که از سوی مپنا معرفی شده است گفت: یک از این محصولات، لکوموتیو برقی است که برای پروژه‌های برقی راه آهن تهران-مشهد و سایر پروژه‌های برقی استفاده خواهد شد و امیدواریم به زودی در خط تولید قرار گیرد.

وی افزود: لکوموتیو تونلی، دیگر محصول مپناست که محصول طراحی و ساخت مهندسان این شرکت است. لکوموتیو باری و مانوری نیز دیگر محصولات مپناست که با همکاری شرکت فوسلو آلمان در حال انجام است.

معاون بازاریابی و فروش بخش ریلی مپنا تأکید کرد: با تولید این محصولات، خط تولید مپنا از یک خط به پنج خط افزایش خواهد یافت و مپنا به عنوان بزرگترین تولیدکننده لکوموتیو در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

جواهری در خصوص پروژه‌های جدید EPC شرکت مپنا نیز به تین نیوز گفت: به غیر از پروژه‌های مونوریل قم و مترو که از سال‌های قبل مپنا در این زمینه فعال بوده است، تفاهم جدیدی با شهرداری اصفهان به امضا رسیده است تا اولین پروژه تراموا در این شهر اجرا شود و به زودی واگن تراموا نیز در مپنا تولید خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: پروژه جدید دیگر این شرکت، پروژه برقی کردن خطوط راه آهن است که مپنا به صورت EPC به طور کامل در اختیار می‌گیرد و بخش‌هایی را که در داخل خود مپنا قابل انجام است، شروع می‌کنیم و البته از پیمانکاران داخلی نیز استفاده خواهیم کرد.

این مسئول شرکت مپنا یادآور شد: هدف ما این است که مپنا به عنوان یک شرکت بزرگ در پروژه‌های برقی کردن و سریع‌السیر کردن خطوط راه آهن کشور معرفی شود. مپنا توانمندی‌های زیادی دارد که امیدوارم از آن استفاده شود.

جواهری در رابطه با آخرین وضعیت لکوموتیوهای ملی تولیدی مپنا گفت: در حال حاضر لکوموتیوهای باری مپنا با نام تجاری MAP24، یک قرارداد ده دستگاهه با شرکت الوند نیرو منعقد کرده است و در حال مذاکره با سایر شرکت‌ها هستیم که به زودی خط تولید آن راه اندازی می‌شود.

وی افزود: طراحی بخش اعظم این لکوموتیو توسط مهندسان مپنا انجام شده و متخصصان مپنا به نوعی با مهندسی معکوس موفق به تولید این لکوموتیو شده اند.

معاون بازاریابی و فروش بخش ریلی مپنا در خصوص همکاری مپنا با شرکت‌های خارجی گفت: خوشبختانه در طول چند ماه گذشته شرکت‌های خارجی مساعدت و نظر مثبتی به همکاری با شرکت مپنا داشته‌اند و امیدوارم بتوانیم در پروژه‌های یاد شده از توانایی شرکت‌های اروپایی و چینی استفاده کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.