| کد خبر: 7343 |

تست ۶۰ کیلومتر از قطار شهری شیراز

تین نیوز | مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: تست سرد و گرم قطار شهری شیراز تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام شده و تنها تست ۸۰ کیلومتر بر ساعت آن باقی مانده است.
 
علیرضا صحرائیان اظهار کرد: تمام عزم خود را برای راه اندازی قطار شهری شیراز جزم کرده و با وجود برخی مسائل و  عوامل بیرونی عملیات تست سرد و گرم در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه 5 واگن دیگر قطار شهری بارگیری شده و در راه رسیدن به شیراز است، افزود: تست سرد و گرم قطار شهری تا 60 کیلومتر بر ساعت انجام شده و تنها تست 80 کیلومتر بر ساعت آن باقی مانده است.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه استانداری برای سرعت بخشیدن به اتمام طرح قطار شهری کمک می‌کند، بیان کرد: مجتمع‌های خدماتی، تفریحی و تجاری و پارکینگ باید در ایستگاه‌های قطار شهری شیراز احداث شود در حالی که زمین‌های اطراف قطار شهری کاربری  تجاری-  تفریحی ندارد اما کمک می‌کنیم با تغییر کاربری زمینه را ایجاد کنیم .
 
وی با بیان اینکه با تغییر کاربری زمین‌های اطراف مترو شیراز، این زمین‌ها ارزش افزوده پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که هر چه سریع‌تر مترو شیراز راه‌اندازی شود.
 
صحراییان با اشاره به بیمه اجباری کارگران گفت: قیمت عوارض در شهرها متفاوت بوده اما قیمت بیمه هیچ تفاوتی ندارد و این موضوع سبب بی‌عدالتی شده است.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس افزود: علت قطع شدن بیمه کارگران در مدت کوتاه این بود که مالکان در سال 92 باید هم‌زمان با دریافت پرونده مالی 3 یا 4 برابر قیمت عوارض را بیمه پرداخت می‌کردند.
 
وی با بیان اینکه این موضوع سبب شده بود مالکان از پردخت منصرف شده و پول عوارض را از شهرداری پس بگیرند، تصریح کرد : همچنین این موضوع سبب ایجاد نارضایتی عمومی شده است.
 
صحراییان با بیان اینکه این موضوع سبب شد تا با تصویب آن در لایحه بودجه 92،  حق بیمه  از سر جمع اعتبارت شهرداری‌ها کسر شود، خاطرنشان کرد: البته متاسفانه این روند در سال 93 ادامه پیدا نکرد و  به طور مجدد بیمه‌ها  اعتباری شد و مالکان باید حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کنند.
 
وی با بیان اینکه باید شرایط  خاص کارگران نیز در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مسئله پرداخت عوارض و حق بیمه باید مورد توجه بیمه‌ها قرار گیرد چراکه شهرداری‌ها بودجه سال 93 را بر اساس این قانون سال 92 تنظیم کرده‌اند.
 
صحراییان با بیان اینکه اگر به این مسئله توجه نشود سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود، گفت: این مسئله سبب کاهش درآمد شهرداری‌ها و سردرگمی مالکان و متقاضی صدور مجوز ساختمانی می‌شود.
 
وی بیان کرد: علاوه بر آن به سبب این تفاوت قیمت در شهرستان‌های بزرگ و کوچک سبب می‌شود انبوه سازان به شهرهای بزرگ روی آورده و با حداقل بیمه پروانه ساخت را دریافت کنند اما کسانی که به دنبال مسکن برای خود هستند مجبورند به همان میزان حق بیمه بپردازند.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: باید فرمولی که در سال 91 و 92 اجرا شد دوباره اجرا و جمع اعتبارات منابع سازمان شهرداری‌ها حق بیمه را کسب کند  تا حداقل تاثیر مستقیم در اخذ پروانه  ساختمانی نداشته باشد.
 
وی با اشاره به بحث‌های پیرامون سد تنگ سرخ شیراز نیز گفت: درباره سد تنگ سرخ بستگی دارد با چه دید و نگاهی به این مسئله نگاه کنیم؛ اگر با دید سامان‌دهی رودخانه خشک به این مسئله بنگریم، ایجاد یک منطقه گردشگری و توریستی بسیار خوب است اما اگر با دید محیط زیست به قضیه نگاه کنیم باید مسائل زیست محیطی در آن دیده شود.
 
صحراییان با بیان اینکه از دید محیط زیست باید به خشک شدن دریاچه مهارلو به جای ساخت سد با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری توجه شود، گفت: برای حل این مشکل هرچه سریعتر باید گزارش زیست محیطی وزارت نیرو و شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس ارائه و بررسی شود.
 
به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس این سد قرار است 20 میلیون متر مکعب آب را ذخیره کرده و در نهایت 15 میلیون متر مکعب  نیاز آبی شیراز را برطرف کند که این میزان در زمینه شرب و حتی کشاورزی قابل ملاحظه نیست.
 
صحراییان با بیان اینکه اگر بخواهیم برای بالا دست شیراز پروژه مهمی را تعریف کنیم باید روی سد تنگ سرخ یاسوج بحث کنیم که با وجود قرار گرفتن  این سد در یاسوج  80 میلیون متر مکعب آب برای فارس سهم دارد.
 
وی با بیان اینکه  سد تنگ سرخ شیراز یک بار کد اجرایی 215  را برای اجرا دریافت کرده است بنابراین باید وزارت نیرو و محیط زیست با دادن یک گزارش محیط زیستی تکلیف طرح را روشن کنند.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به ضرورت به توفق رسیدن محیط زیست و وزارت نیرو در رابطه با سدتنگ سرخ، اظهار کرد : هم اکنون این طرح تجهیز شده و پیمانکاران این پروژه نیز سر در گم هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • من شیرازی 0 0

    امیدوارم هرچه سریع تر افتتاح بشه تا جواب دندان شکنی به شهرداری اصفهان داده باشیم