| کد خبر: 73104 |

هیچ مکتوبی درباره غیرقانونی بودن افزایش نرخ بلیت قطار به ما ارسال نشده است

تین نیوز | معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت قطار گفت: هیچ مکتوبی در این رابطه به ما ارسال نشده است.

سیدمحمد راشدی در پاسخ به این پرسش که معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرده افزایش قیمت بلیت قطار غیرقانونی است، افزود: اطلاعی از اظهارات مطرح شده در خصوص غیرقانونی بودن افزایش بلیت قطار ندارم.

وی تصریح کرد: مکتوبی -در این رابطه- به ما ارسال نشده است.
به گزارش تسنیم مطابق اعلام قبلی از فردا نرخ بلیت قطار از 8 تا 15 درصد گران می‌شود.

راشدی در این خصوص به تسنیم گفته بود: متوسط افزایش قیمت بلیت قطار بر اساس توافق با شرکت‌های مالک 8 درصد است، در 24 قطارها که بیشتر قطارهای محلی و حومه‌ای هیچ گونه افزایش قیمتی را نداریم.

وی تصریح کرد:قیمت‌ها را شناور مدیریت شده خواهیم داشت که شرکت‌هایی که در غیرپیک بلیت قطار را تخفیف دهند تا مردم بتوانند با نرخ‌های پایین‌تر سفر کنند در ایام محدود زمان پیک شرکت‌ها می‌توانند حداکثر نرخ بلیت قطار را حداکثر 20 درصد افزایش دهند.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که بلیت قطار در سامانه متمرکز راه‌آهن فروخته می شود ما نظارت می‌کنیم شرکت‌هایی که قبل از پیک سفر بلیت‌های تخفیف‌دار ارائه دهند اجازه افزایش 20 درصدی نرخ‌ها را در زمان پیک سفر دارند.

وی در پاسخ به این‌که آیا قرار است با این کار خدمات‌دهی ارتقا یابد، گفت: یکی از دلایل موافق راه‌آهن با افزایش قیمت کاهش خدمات بود، این کار را کردیم تا کیفیت خدمات کاهش پیدا نکند. می‌دانید نرخ تورم، هزینه‌ها کاری و دستمزد خیلی بالاتر این رقم افزایش بوده است و از مهرماه سال آینده تا امروز افزایش قیمت نداشته‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که افزایش 8 درصد قیمت بلیت قطار واقعا رقمی نیست، افزود:‌ سرمایه‌گذاری در بخش مسافری راه‌آهن فاقد توجیه اقتصادی است سن ناوگان مسافری ریلی که بنا بود در پایان برنامه چهارم توسعه از 27 سال به 15 سال کاهش یابد،‌متاسفانه امروز به بالای 31 سال رفته است. این اتفاق برای این روی داده که هیچ توجیه اقتصادی ندارد که شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و با این قیمت‌ها بلیت را بفروشند.

راشدی با بیان این‌که هزینه‌های تمام شده شرکت‌ها خیلی بالاتر است، تصریح کرد: راه‌آهن بر روند فروش بلیت نظارت خواهد داشت تا کیفیت خدمات کاهش نیابد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ بلیت در نوروز 95 افزایش می‌یابد، اظهار کرد: به هیچ وجه، این افزایش قیمت کنونی برای سال 95 است و حداقل تا یکسال آینده افزایش قیمت بلیت قطار نخواهیم داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 0 0

    جناب اقای راشدی. شما اذعان دارید که قیمت تمام شده برای شرکتهای ریلی بسیار بیشتر از اینهاست پس واقعا پول دیزل رو نگیرین از شرکتهای مالک.. این شرکتها هر روز از دیروز دارن ضعیف تر میشن…و مردم هم ناراضی تر میشن با این روند.. بزارین این شرکتهای خصوصی پا بگیرن.. تکلیف کنید با پول دیزل واگن نو بخرن هر شرکت با تامین اعتبار میتونه ماهی ۳ الی ۴ واگن بخره…حالا کمتر یا بیشتر…