| کد خبر: 71938 |

موضع شرکت ساخت در خصوص احداثچهار پروژه ریلی محول شده به راه آهن

تین نیوز | در حالی بر اساس مصوبه مهرماه 94 هیئت دولت احداث چهار پروژه ریلی به راه‌آهن محول شد که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: طرح‌هایی به راه‌آهن واگذار شده که ساخت آنها به پایان رسیده است.


اواخر مهرماه امسال محسن پور سیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر دستگاه اجرایی طرح‌های احداث راه آهن کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن گفته بود: این تغییر با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی درون وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: عملیات تکمیلی این پروژه‌ها در تفاهم با شرکت ساخت٬ به شرکت راه‌آهن واگذار شد.
وی با اشاره به ساخت خط دوم راه‌آهن تهران - میانه - تبریز گفت: به طور معمول کار اجرایی احداث خط دوم‌ها بر عهده شرکت راه‌آهن بوده و با توجه به این‌که پیشرفتی در این مسیر نداشته‌ایم، این پروژه نیز به شرکت را‌ه‌آهن منتقل شد.

پورسیدآقایی تاکید کرد:‌ بهتر است عملیات تکمیلی در خطوط ریلی شامل احداث ایستگاه‌های بین راهی٬ نصب علائم و ارتباطات و ... توسط راه‌آهن انجام شود.

این در حالی است که پس از گذشت بیش از 45 روز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عنوان کرده که پروژه‌های واگذار شده به راه‌آهن طرح‌هایی بوده که ساخت آنها به پایان رسیده است!

علی نورزاد درباره انتقال برخی پروژه‌های ریلی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه‌آهن گفت: هیچ طرحی را به راه‌آهن واگذار نکرده‌ایم و صحبت‌هایی که در این زمینه مطرح شد، مربوط به طرح‌هایی است که ساخت آنها به پایان رسیده‌اند که برای بهره‌برداری به شرکت راه‌آهن منتقل شده‌اند. در واقع طرح‌هایی چون «راه‌آهن بم ـ زاهدان» و «راه‌آهن اینچه‌برون» که در مرحله بهره‌برداری قرار دارند و دیگر کاری برای اتمام آنها نداشته‌ایم به شرکت راه‌آهن واگذار شده‌اند.

وی افزود: طرح‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسند اگر در بخش جاده، آزادراه و بزرگراه باشند، تحویل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اگر در بخش راه‌آهن باشند، تحویل شرکت راه‌آهن می‌شوند.

اما نگاهی به مصوبه هیئت وزیران در خصوص واگذاری شماری از پروژه‌های ریلی به راه‌آهن نشان می‌دهد که احداث طرح‌ها به راه‌آهن واگذار شده است و نه بهره‌برداری از آنها.

27مهرماه امسال با تصویب هیئت وزیران، دستگاه اجرایی طرح های احداث راه‌آهن کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن تغییر یافت.

بر اساس این مصوبه دستگاه اجرایی طرح های مندرج در جدول زیر از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (282300) به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (280500) تغییر می‌یابد.
 
ردیف
عنوان طرح
شماره طبقه‌بندی
1
احداث راه‌آهن کرمان – زاهدان
40701006
2
احداث راه‌آهن شیراز – اصفهان
40701012
3
احداث خط دوم راه‌آهن تهران – میانه – تبریز
40701066
4
احداث راه‌آهن گرگان – اینچه برون
40701080
 






اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را 11 مهرماه 94 برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.