| کد خبر: 71515 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ حمل و نقل در گردشگری، حرف اول را می زند

تین نیوز | مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه در گردشگری، حمل و نقل حرف اول را می زند، عنوان کرد: برای جذب گردشگر و مسافر باید امکانات، حمل و نقل، روادید و محل اقامت، به عنوان یک پکیج مرتب باشد.

رجبعلی خسروآبادی در گفتگو با تین نیوز در خصوص نوع روابط این سازمان با نهادهای حمل و نقلی گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در واقع متولی گردشگری است اما تنها بخشی از فعالیت های گردشگری را متصدی است.

وی بیان داشت: امروزه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه حمل و نقل وسیله حمل و نقل را فراهم نمی کند، روادید نمی دهد و تنها مجوز هتلداری و مسافر خانه و ... صادر می کند.، این در حالی است که همه این اقدامات در حوزه کاری این سازمان است. البته لزومی هم ندارد که بخواهد همه این اقدامات را خود بر عهده بگیرد چون این خدمات در بخش دیگری تعیین شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه گردشگری یک بخش احصا شده ندارد، عنوان داشت: موفقیت سازمان گردشگری در آن است که بتواند با سایر سازمان های گوناگون تعامل مثبت داشته باشد.

وی بیان داشت: گردشگری در شهر تهران  هم به عنوان مقصد و هم مسیر قابل بررسی است. در حالت اول که تهران مسیر گردشگران است گردشگر وارد تهران می شود تا از تهران به سایر نقاط کشور برود اما در حالت دوم گردشگر به قصد اقامت وارد تهران می شود.

خسروآبادی تصریح کرد: در مقوله گردشگر خارجی، بیشتر گردشگران با هدف ترانزیت وارد تهران می شوند. آنها می خواهند تا از تهران به شهرهای دیگر مانند یزد، اصفهان و کرمان بروند؛ همانند آنچه برای مسافران قطارهای گردشگری رخ داد. این مقوله اما برای گردشگران داخلی، متفاوت است و آنها بیشتر برای اقامت در تهران به این شهر سفر می کنند.

گفتنی است چندی پیش قرارداد ۲۵ میلیون یورویی به منظور اجرای پروژه قطار گردشگری شكوه پارس به‌ عنوان اولین قطار گردشگری ایرانی با مشاركت سه شركت اتریشی و یک شرکت ایرانی با حضور مدیرعامل راه‌آهن و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور به امضا رسید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.