| کد خبر: 66130 |

بازدید وزیران ارتباطات ایران و اقتصاد آذربایجان از راه آهن آستارا

تین نیوز | وزیران ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و اقتصاد جمهوری آذربایجان به همراه هیئت های بلند پایه اقتصادی و سیاسی مستقل از محل احداث راه آهن مرزی آستارا بازدید کردند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، استاندار گیلان و اعضای ایرانی کمیسیون همکاری های اقتصادی  ایران و جمهوری آذربایجان که جهت برگزاری نشست ویژه اتصال راه آهن ایران به آذربایجان، به منطقه مرزی آستارا و شهر لنکران این کشور سفر کرده بودند، پیش از ظهر شنبه به همراه وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان  از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شده و از مناطق مرزی، پایانه مرزی ، گمرک و همچنین محل احداث راه آهن، پل مرزی آستارا و قطعه بارانداز آن بازدید و در جریان امور این پروژه ریلی دو جانبه قرار گرفتند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در  حاشیه  این بازدید با بیان اینکه مرز زمینی آستارا از مرزهای مهم جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود اظهار کرد : شهر مرزی آستارا دارای ظرفیت های مناسب اقتصادی برای همکاری دو جانبه دو کشور هم مرز ایران و جمهوری آذربایجان است.

محمود واعظی با اشاره به سفر یک روزه هیئت ایرانی به جمهوری آذربایجان گفت : در این سفر مسائل مربوط به راه آهن بین المللی موسوم به آستارا - آستارا و همچنین توسعه همکاری های گمرکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

 وی با مثبت ارزیابی کردن سفر هیئت ایرانی به جمهوری آذربایجان تصریح کرد : راهبرد کلان جمهوری اسلامی ایران، توسعه مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان بوده که دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیاری با کشورمان است.

واعظی تاکید کرد : راه آهن بین المللی گیلان و شهر مرزی آستارا بخش مهمی از طرح های جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل شاهراه مواصلاتی و ترانزیتی شمال-جنوب است که توسعه بازرگانی کشور را به همراه دارد .

آستارا در شمال استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و خط مرز آن توسط یک رودخانه محلی به نام آستارا چای تعیین می شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.