| کد خبر: 62489 |

یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش زیرسازی راه‌آهن چابهار - ایرانشهر هزینه شده است

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن ایرانشهر- چابهار گفت: در راستای تاکید رییس جمهور مبنی بر تسریع در روند احداث این خط‌آهن، تکمیل این پروژه از اولویت‌های شرکت ساخت وتوسعه است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار حدفاصل ایرانشهر تا چابهار به طول 300 کیلومتر تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور علی نورزاد با اشاره به اهمیت این خط‌آهن در توسعه شرق کشور گفت: ساخت خط‌آهن چابهار- زاهدان موجب ارتباط  شبکه ریلی کشور از طریق بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کریدور بین‌المللی شمال- جنوب با آب‌های آزاد، اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی می‌شود و تحولی عظیم در ترانزیت بار به ویژه برای کشورهای آسیای میانه به همراه خواهد داشت.
 
نورزاد با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ریلی و اتصال به کشورهای همسایه گفت: این خط آهن موجب احداث مسیر جدید تمام ریلی در کریدور ترانزیت بین‌المللی شمال- جنوب می‌شود که پیش نیاز تکمیل کریدور ترانزیتی تمام ریلی شرق کشور جهت اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد جنوب است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این پروژه را بزرگترین طرح ریلی کشور به طول 610کیلومتر دانست و افزود: راه‌آهن چابهار- زهدان از اسکله شهید بهشتی آغاز و با عبور از شهرستان‌های نیک‌شهر، ایرانشهر و خاش به زاهدان منتهی می‌شود  و دارای 5 ایستگاه مسافری و تشکیلاتی، 25 ایستگاه درجه 3 در طول مسیر است.
 
وی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مناطق محروم را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: شرکت ساخت با برنامه‌‌ریزی‌های مدون در چارچوب سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر توسعه مناطق محروم در تکمیل هرچه سریعتر طرح‌های راه و راه‌آهن به ویژه در استان سیستان و بلوچستان تلاش ویژه دارد و با اتصال این خط‌آهن به زاهدان و از طریق میرجاوه شبکه ریلی این استان را به خط سراسری و کشورهای پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل خواهد کرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این خط‌اهن حدفاصل چابهار- ایرانشهر اظهار داشت: این خط‌ آهن به طول 300 کیلومتر در چهار قطعه در حال انجام است که دارای پیشرفت فیزیکی 5.3 درصد در کل و 7 درصد در بخش زیرسازی است.
 
وی اعتبار هزینه شده در سال 94 را 3 هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی و هزار و 810میلیارد ریال از محل سایر منابع دانست و اظهار داشت: برای احداث این پروژه در بخش زیرسازی تاکنون هزار و 380 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن 45 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه آهن جمهوری اسلامی 0 0

    بعضی بوق را از سر گشاد می نوازند اجرای راه آهن چابهار از سمت زاهدان منطقی است نه از سمت چابهار حالا مقام مسئول یعنی مدیرعامل شرکت ساخت نقطه آغاز پروژه را چابهار تعریف می کند و خبر از افتتاح احتمالی پروژه چابهار ایرانشهر می دهد تصور کنید این وعده روزی انجام شود و راه آهنی از چابهار به ایرانشهر ساخته و افتتاح شود آنگاه همه به شرکت ساخت می خندند که پروژه بدردنخوری را افتتاح کرده چون ایرانشهر که به شبکه راه آهن وصل نیست تو رو خدا یکی را مدیر کنید که بدیهیات حمل و نقل را درک کند و ما راه آهنیها را در دردسر نیاندازد این شرکت ساخت خطوطی می سازد که قابل استفاده نیست آیا وزارت راه و سازمان مدیریت نظارتی بر این کارهای نادرست ندارد؟

  • 0 0

    مدیرعامل می گوید پروژه ۵% پیشرفت کرده ولی مدیر کل می گوید فقط ۲% به لینک زیر http: / / www. tinn. ir / fa / doc / report / ۵۹۲۵۷ / حمل - نقل - ریلی - الفبای - توسعه - پایدار کدام درسته؟

    • تقی پور 0 0

      مهمتر این است که پیمانکار چی می گوید.

  • یک مهندس در زاهدان 0 0

    پیمانکار پروژه قرارگاه سازندگی است. آیا قرارگاه در انجام بزرگترین پروژه راه آهن روسفید خواهد بود؟ تجربه بقیه پروژه های ریلی قرارگاه چگونه بوده است؟ اگر خبرنگار تین نیوز برود از پروژه های قرارگاه گزارش کند خوشحال می شویم.

    • 0 0

      مگر کسی جرات داره به قرارگاه بگه بالای چشمش ابروست؟ اگه آدمشو پیدا کردی بگو بیاد پیش من ماجراها را براش بگم بعد اون بره تو بلندگو کنه و دردسرش با او من که می ترسم.

  • مهندس عمران استاد دانشگاه 0 0

    اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی اقدام به فروش اوراق مشارکت برای تکمیل زیربناهای حمل و نقل کشور کنند, من به تنهایی ۱۰ میلیون تومان اوراق میخرم برای ساخت و بهره برداری سریع تر از پروژه های ریلی پرسرعت و ایمن

    • 0 0

      تو فکر می کنی با یک گل بهار می شه؟

  • 0 0

    این پروژه ای است که دکتر مصدق آن را مناسب می دانست و در مجلس شورای ملی برای آن سخنرانی کرد.

  • 0 0

    اجرای این راه آهن از سمت زاهدان منطقی است نه از سمت چابهار به ایرانشهر که به شبکه راه آهن وصل نیست حالا مقام مسئول یعنی مدیرعامل شرکت ساخت نقطه آغاز پروژه را چابهار تعریف می کند و خبر از افتتاح احتمالی پروژه چابهار ایرانشهر می دهد