| کد خبر: 59330 |

پیروز حناچی عنوان کرد

ایستگاه‌های قدیمی راه‌آهن با الگوهای جدید توسط فرانسوی‌ها نوسازی می‌شود

تین نیوز| معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی درباره همکاری ایران با یک کنسرسیوم بزرگ فرانسوی برای بازسازی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، قم و مشهد گفت: توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن به معنای دست‌کاری در الگوی ساخت آنها نیست و اطمینان داریم فرانسه ایستگاه‌های راه‌آهن را با الگوهای جدید نوسازی می‌کند. به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیروز حناچی ضمن ابراز خرسندی از قراردادی که به منظور توسعه شبکه‌های ریلی با شرکت فرانسوی ارپ منعقد شد اظهار کرد: مشکلی که این است که ایستگاه‌های موجود راه‌آهن را ارزش به حساب نمی‌آورند و در توسعه آنها به دنبال تغییرات کلی می‌روند یعنی یا کنار ایستگاه‌های موجود، ساختمان‌های جدید احداث می‌کنند یا زمینه ایجاد تغییر و تحولات بنیادین را در ایستگاه‌ها فراهم می‌آورند.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برخی از ایستگاه‌های راه‌آهن ایران نمونه‌های منحصر به‌فرد جهانی هستند که باید در حفظ و احیای آنها کوشید. حناچی ادامه داد: حفظ و احیای ایستگاه‌های راه‌آهن موضوع مهمی بود که ما از ابتدا به دنبال آن و یکی از پیشنهاد دهندگان اصلی این موضوع نیز بودیم. پیش‌تر در چندین پایان‌نامه و تحقیق دانشگاهی نیاز به اطلاعاتی راجع به راه آهن تبریز داشتیم که متاسفانه موفق نشدیم از راه آهن کسب کنیم، از آن جهت که سیاست‌های آنها ارزش‌گذاری به ایستگاه‌های موجود نیست و ما معتقدیم توسعه به معنای دستکاری بی ضابطه ایستگا‌ها نیست.

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی در ادامه افزود: امضای قرارداد بین شرکت راه‌آهن با شرکت فرانسوی ارپ از اقدامات خوبی است که می‌تواند در انتقال تجربیات بین‌المللی برای حفظ سرمایه‌های ملی موثر باشد. همچنین در بین ممالک پیشرو در این زمینه، فرانسوی‌ها سابقه خوبی دارند و می‌توانند در توسعه ایستگاه‌های راه آهن با همکاری وزارت راه و شهرسازی نقش مثمرثمری ایفا کنند. همچنین این اطمینان وجود دارد که فرانسه ایستگاه‌های راه‌آهن را با الگوهای جدید نوسازی می‌کند.  وی در بیان پیشنهادات خود گفت: برای موفقیت و داشتن حرف‌های نو باید به مرزهای علم نزدیک شویم و در راستای آن حرکت کنیم که واجد این ویژگی شدن به هوشمندی مدیران مربوط است. انتظار و تلاش‌ها برای حفظ و احیای ایستگاه‌های راه‌آهن به عنوان بخش مهمی از شبکه‌های حمل و نقل ریلی هم اکنون در دستور کار مسئولان قرار دارد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.