| کد خبر: 5793 |

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت در گفتگو با تین نیوز:

◄ خرید ریل از هند سرعت می یابد / دسترسی قطب های ترافیکی به راه آهن

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن تاکید بر اجرای 9 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور به منظور دسترسی قطب های ترافیکی به راه آهن گفت: با راه اندازی خط تولید ریل در کارخانه هند، روند خرید ریل از این کشور سرعت می یابد.

سیدمسعود نصرآزادانی، در گفتگو با تین نیوز پیرامون روند اجرایی مذاکره با هندی‌ها برای خرید ریل گفت: مذاکرات ارزیابی و توافق های اولیه نهایی شده است و عدد این توافق حدود 200 هزار تن در توافق اولیه تعیین شد.

وی ادامه داد: تصور می کنم با توجه به خط تولیدی که در یکی از کارخانه های هند با استفاده از تکنولوژی روز انجام گرفته است فرصت و منابع خوبی ایجاد شد و روند کار سرعت یابد.

وی در ادامه پیرامون توسعه خطوط ریلی عنوان کرد: خوشبختانه طی تصمیم هایی که گرفته شده است حدود 9 هزار کیلومتر راه آهن در حال اجرا است که با احتساب ده هزار کیلومتر شبکه موجود، 19 هزار کیلومتر ریل پس از اجرای پروژه ها داریم.تمام بنادر و قطب های ترافیکی کشور که شهرها و بنادر بزرگ هستند به ریل متصل می شوند اما قطعا با توجه به گستردگی کشور نیاز است به تدریج شبکه ریلی گسترده شود و دسترسی به تمام شهرها ایجاد شود.
 
نصر آزادانی تاکید کرد: با توسعه شبکه ریلی حمل و نقل ترکیبی نیز می تواند به صورت منطقه ای عمل کند و در مسافت های طولانی  بار را به راه آهن تحویل دهند تا بار توسط راه آهن به مقصد برسد.

عدم حساسیت نسبت به کاهش زمان حمل بار
وی در پاسخ به سوالی پیرامون راهکارهای مناسب کاهش زمان سفر در بخش حمل بار با استفاده از قطار گفت: عمدتا زمانی که کاهش زمان سیر و ترافیک مد نظر باشد از قطارهای سریع السیر استفاده می شود حال یا ترافیک بار است یا ترافیک مسافر. صرفا باید هزینه ها توجیه شود اما در دنیا آنچه رایج است از قطارهای سریع السیر برای حمل مسافر استفاده می شود.

معاون ساخت راه آهن افزود: در ژاپن به دلیل مسائل تولیدی و حذف انبارسازی کالا از قطارهای سریع السیر برای انتقال و جابجایی بار استفاده می شود اما به جز کشور ژاپن در هیچ کشور دیگری برای حمل بار از قطارهای سریع السیر استفاده نمی شود. هنوز کاهش زمان برای حمل بار به آن درجه از حساسیت نرسیده است زیرا هزینه های حمل بار افزایش می یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حقیر 0 0

    در مطالعات راه آهن سریع بیان می شود که فقط آلمان از راه آهن سریع برای حمل بار استفاده می کند!! خرید ریل از هند با توسعه کارخانه در هند به موازات تولید ریل در ذوب اهن؟!! کاهش زمان سیر بار در راه آهن ایران نیاز به راه آهن سریع السیر ندارد بلکه معطلی قطارهای باری کاهش یابد وسرعت گردش واگن به روزی ۳۰۰ کیلومتر برسد ایشان چگونه صحبتهای نامربوط در مقام مسئول ارشد بیان می کند؟

  • ندای قانون 0 0

    خدمت جناب آقای حقیر سلام دوست عزیز اگر شما هم از کشور دوست و برادر هندوستان مدرک دکتری گرفته بودی امروز حکمت خرید ریل از هندوستان را بهتر درک می کردید خدارو شکر که ما از آفریقا فارغ التحصیل دکتری نداریم

  • کارشناس 0 0

    با سلام متاسفانه اقای دکتر نصر بعنوان معاون ساخت هیچ توجه به اولویت های ساخت راه آهن ندارند(حدود ۹ هزار کیلومتر راه آهن در حال اجرا است) و کما کان بر ساخت راه آهن های بدون توجیه اقتصادی که پس از ساخت و بهره برداری جز هزینه بردوش شرکت بهره بردار و در نهایت ورشکستگی شرکت راه اهن، پا فشاری می کند من شخصا هیچ امیدی برای مدیریت ایشان ندارم متاسفانه با این انتصاب های … خدا می داند چه بر سر کشور ایران خواهد

  • علی احمدی 0 0

    توجیه جالبی در کاهش زمان سیر باری عنوان نمودید!!!!!! منظور از تقاضای کاهش زمان سیر باری این نیست که بار را با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حمل کنید تقاضای بازرگانان اینست که لا اقل ۶۰ کیلومتر در هفته سیر کند!!!!!!!!!!!!) -:

  • بازرگان 0 0

    خیلی عجیبه! این همه خطوط تولید ریل در کشورهای مختلف دنیا فعال هستند و هند سالهاست در چند کارخانه تولید ریل دارد و حالا معاون ساخت راه آهن منتظر ایجاد خط تولید ریل در هندوستان است! مگر نوبره! غیر از کشورهای اروپای غربی روسیه اوکراین چین هم تولید ریل دارند

  • بهلول دانا 0 0

    لطفا میزان خطوط در دست ساخت را با میزان اعتبارات ساخت راه آهن مقایسه فرمایید تا بفهمید این وعده ۹ هزار کیلومتری چقدر دراز است و چه موقع به سرانجام می رسد؟ یا اینکه این ۹ هزار کیلومتر را با سابقه اجرایی ساخت راه آهن مقایسه کنید که در سالهای اخیر تقریبا سالانه ۲۰۰ کیلومتر راه آهن ساخته شده و ۹۰۰۰ کیلومتر خط در نسل بعدی تمام خواهد شد. واقعا اگر ساخت خط ریلی در کشور این همه لازم و فوریت دارد پس چرا ریل آن را خودمان نمی سازیم؟ فکر کنم اقتصاد مقاومتی یعنی تولید داخلی را رشد دهیم نه اینکه به هندوستان تکیه کنیم. چرا فیل بعضی یاد هندوستان می افتد؟

  • کارشناس پیمانکار راه آهن 0 0

    ۲۰۰ هزار تن ریل مقدار بالایی است و برای ساخت ۱۶۰۰کیلومتر خط لازم می شود. حالا مگه این همه راه آهن زیرسازی کرده ایم یا اینکه می خواهند انبار کنند و ترشی بیاندازند؟ شاید برای بعضی فایده هایی دارد که ما نمی دانیم یا از تحریم بعدی می ترسند؟

  • اکبری 0 0

    ۲۰۰ هزار تن ریل معلوم میشود این استاد دانشگاه یا ضرب و تقسیم بلد نیست یا مدیریت منابع مالی با این همه پروژه که بدلیل کمبود تخصیص راکد هستند را بلد نیست و یا …