| کد خبر: 57358 |

کاهش بار ترافیک جاده‌ای با راه‌اندازی ریل‌باس قزوین به تهران

تین نیوز | با ورود قطار جدید حومه ای به ایستگاه راه آهن قزوین فعالیت ریل باس در مسیر قزوین به تهران از روز گذشته آغاز شد. راه اندازی این قطار زمینه کاهش بار ترافیک جاده‌ای تهران به قزوین را فراهم می کند.
 
عصر یکشنبه در مراسمی با حضور علی خدائی مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور با ورود اولین قطار جدید ریل باس به ایستگاه قزوین فعالیت قطار حومه ‌ای در مسیر قزوين به تهران و بالعکس آغاز شد.
 
علی خدائی در هنگام ورود این فطار به ایستگاه قزوین در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: این قطار بعد از ظهر یکشنبه از قزوین در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه بامداد حرکت کرد و ساعت هفت و بیست دقیقه بامداد به تهران رسید و در مسیر بازگشت ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه از تهران حرکت و ساعت ۱۶ و بیست دقیقه به ایستگاه قزوین وارد شد.
 
وی افزود: راه اندازی این قطار زمینه کاهش بار ترافیک جاده‌ای تهران به قزوین را فراهم می کند و در جابجایی دانشجویان این استان نقش موثری خواهد داشت.
 
وی افزود: این نوع قطار در مسیر تهران به قم، قم به تهران و تهران به ورامین و پیشوا نیز ندارک دیده شده که به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.
 
خدائی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۶ قطار در مسیر تهران - کرج به هشتگرد راه اندازی شده است.
 
این مسئول یادآورشد: راه اندازی قطارهای حومه ای در اطراف تهران از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و در پی سفر مقام عالی وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین مقرر شد این قطار راه اندازی شود تا خدمات رسانی بهتری به مردم نسبت به قبل صورت گیرد.
 
وی اظهارداشت: قطار ریل باس دارای سالن های خود کششی است و ظرفیت جابجایی۳۱۶ نفر در هر سفر را دارد و مسیر تهران به قزوین را در دوساعت طی می کند.
 
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور یادآورشد: حرکت این قطار از شنبه به صورت آزمایشی آغاز شد و یکشنبه با ورود به قزوین به طور رسمی کار خود را آغاز می کند که امیدواریم مورد استفاده و استقبال شهروندان قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: شهروندان برای تهیه بلیت این قطار می توانند از سایت های سراسری فروش راه آهن و آژانس های سطح شهر و داخل ایستگاه هنگام سوار شدن اقدام کنند که برای رفاه حال شهروندان قیمت بلیت با ۲۵ درصد کاهش نسبت به قطار قبلی از چهار هزار تومان به سه هزار تومان کاهش یافته تا دانشجویان هم براحتی بتوانند ازآن استفاده کنند.
 
دسترسی به مترو در ایستگاه راه آهن تهران فراهم است
 
این مسئول در ادامه اظهارداشت: با بهره برداری از خط سه متروی تهران در ۱۰۰ متری ایستگاه راه آهن هم استانی ها می توانند پس از پیاده شدن از قطار بلافاصله از خط سه مترو که در ایستگاه راه آهن قرار دارد استفاده کنند و به همه مناطق پایتخت سفر کنند و بعد ازظهر دوباره با همین قطار به قزوین سفر کنند.
 
هزینه قطار چهار میلیارد تومان است
 
وی اضافه کرد: این قطار در ایستگاه های آبیک، هشتگرد، کرج و تهران توقف دارد و در دو ساعت مسیر را طی می کند.
 
این مسئول گفت: ساعت حرکت قطار حومه‌ای به گونه ای پیش بینی شده که قبل از ساعت ۷.۲۰ دقیقه بامداد مسارفان را به ایستگاه راه آهن تهران برساند تا کارمندان و افراد شاغل پیش از ساعت ۸ به محل کار خود برسند و ساعت برگشت هم پس از ساعت ۱۶.۳۰ دقیقه پایان وقت معمول اداری خواهد بود.
 
خدائی تصریح کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان قطار ریل باس به عنوان قطارمحلی برای فاصله های کوتاه به کار گرفته می شود و براساس برنامه ریزی به عمل آمده این قطار از فردا به صورت همه روزه از ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه بامداد از قزوین به سمت تهران حرکت و در ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه همان روز از تهران به مقصد قزوین مراجعه می کند.
 
این مسئول یادآورشد: قطارهای ریل باس بدون نیاز به لکوموتیو و بصورت خود کشش هستند و برای مسیرهای کوتاه و حومه ای شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.
 
به گفته خدایی سرعت مناسب، ایمنی مطلوب، آلودگی کمتر محیط زیست و قابلیت جابجایی مسافران از مزایای قطارهای ریل باس و حومه ای است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    چرا خودمان را گول میزنیم؟؟؟!! همه بخوبی میدانیم که اولویت مسافران در وهله اول جاده واتومبیل شخصی وسپس قطار است! بحثراه اندازی قطار تهران - قزوین هم بیشتر انتخاباتی است!! وعلت اصلی آن فشار بی حد واندازه نماینده قزوین به راه آهن است تا ازاین رهگذر ماهی درشت سفیدی از آب گل آلود صنعت ریلی برای دوره بعدی انتخابات مجلس گرفته باشد.