| کد خبر: 57153 |

نگاهی به وعده‌های راهی آخوندی به اردبیلی‌ها

از فرودگاهی که ساختش اشتباه بود تا فاینانس چینی‌ها

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیری که به استان اردبیل داشته در جریان بازدید از پرو‌ژه‌های زیربنایی این استان وعده داده راه‌آهن اردبیل با کمک اعتبارات صندوق توسعه و فاینانس چینی‌ها راه‌اندازی شود.
 
بعباس آخوندی در این سفر ضمن بازدید از پروژه بزرگ راه‌آهن اردبیل اعلام کرده این خط که در طول سال‌های گذشته یک پیمانکار اوکراینی داشته حالا باید مجددا تامین اعتبار شده و از طریق حمایت‌های صندوق توسعه ملی و فاینانس چین ساخته شود.
 
آخوندی اعلام کرده که بودجه مورد نیاز برای ساخت راه‌آهن در حدود هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که باید بخش قابل توجهی از آن را از طریق منابع حاصل از فاینانس تامین کرد.
 
این در حالی که پیش از این معاون آخوندی در جریان بازدید از راه آهن میانه – اردبیل اعتباری در حدود 1200 میلیارد تومان را برای این پروژه در نظر گرفته بود.
 
در جریان بازدید بهمن‌ماه نورزاد - رییس شرکت ساخت – از این پروژه اعلام شد که کار در حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شرایطی که حدود 350 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده، 900 میلیارد تومان دیگر نیز نیاز خواهد بود.
 
این پروژه 175 کیلومتری در دو محور اصلی طراحی و ساخته می‌شود که 79 کیلومتر از آن به محور میانه – فیروزآباد و 96 کیلومتر به فیروز‌آباد- اردبیل اختصاص پیدا می‌کند.
 
همچنین آخوندی در رابطه با ایستگاه راه‌آهن اردبیل نیز وعده کرده که این ایستگاه از 10 کیلومتری شهر به داخل اردبیل خواهد آمد و کار باز طراحی آن نیز به طور کامل انجام شده است.
 
در کنار این پروژه بهبود اوضاع فرودگاه اردبیل نیز از دیگر وعده‌های آخوندی بوده است.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این فرودگاه از همان ابتدا از نظر جغرافیایی در محیط درستی ساخته نشده و به دلیل قرار داشتن در مسیر‌های عبور بار با مشکل مواجه بوده است، اعلام کرده که باید شرایط بهتری را برای آن در نظر گرفت.
 
طبق وعده وی با آوردن تجهیزات کمک ناوبری سیستم فرود خودکار در فرودگاه اردبیل مشکلات لغو پرواز در فرودگاه حل می‌شود و می‌توان از بخش قابل توجهی از توان آن استفاده کرد.
 
آخوندی در جریان این سفر چند وعده جاده‌ای نیز به اردبیلی‌ها داده که در بین آنها دو خطه شدن محور اسالم به خلخال که البته بهبود وضعیت بودجه راه‌های روستایی در این استان مهم‌ترین وعده‌ها به حساب می‌آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ایا بهتر نیست بعد از چهل سال طرحهای بزرگ ملی با دقت وعلم بیشتری انجام گیرد وسرمایه های ملی ایران از بین نرود