| کد خبر: 56012 |

◄ چرا پروژه راه آهن آمل با وجود نداشتن اعتبار کافی، دنبال می‌شود؟

تین نیوز | اوایل خرداد ماه بود که عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 77 میلیارد تومان برای اجرای عملیات 20 کیلومتر احداث مترو آمل ـ تهران خبر داد و گفت: انتشار آگهی مناقصه قطعه دوم مترو آمل- تهران هم انجام شد.
اما انتشار این خبر با واکنش تعدادی از کاربران تین نیوز مواجه شد که همچون همیشه به نقد این پروژه پرداختند و دیدگاه های خود را به شرح زیر ارایه کردند:

1- اگر می خواهيد طرح های نيمه تمام اعتبار داشته باشند و به موقع ساخته شوند از شروع طرح های جديد و بزرگ پرهيز كنيد . چرا راه آهن آمل را بدون اعتبار كافی دنبال می كنيد ؟ اول چاه بكنيد بعد مناره ...

2-
اگر آزادراه تهران شمال ساخته شد می توان به اين مسير كوهستانی هم اميد داشت ولی آزادراه با داشتن وعده همه دولت ها پيش نمی رود . وقتی آزادراه تهران شمال در رياست جمهوری هاشمی رفسنجانی شروع شد تامين مالی آن هم پيش بينی شده بود ولی حالا در اين پروژه عظيم كه به گفته همين نماينده بيش از 10 هزار ميليارد تومان اعتبار لازم دارد هيچ برنامه مالی معلومی وجود ندارد، فقط كلنگ اجرا آن را زده اند و هيچ مقام وزارت راه حاضر نمی شود در باره اين طرح مبهم حرفی بزند.  اگر همه 77 ميليارد تومان كه در اين خبر آمده نقد شده باشد در مقابل هزينه احداث طرح كمتر از يك درصد است.

3- مترو يا راه آهن؟ مترو برای داخل شهر است و راه آهن برای بيرون شهر . شرايط فني و مترو و راه آهن با هم خيلی فرق می كند.  وزارت راه دنبال ساخت راه آهن است ولی نمی دانم اين نماينده چرا از مترو سخن می گويد.  مسير خيلی سختی بايد ساخته شود و با اين پولها به جايی نمی رسد بايد سرمايه گذار پيدا شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس وزارت راه 0 0

    طبق مطالعات توجیهی این طرح اصلا توجیه کافی نداشت چون هزینه آن خیلی بالاست و وزارت راه و سازمان مدیریت این پروژه را قبول نکردند همین نماینده بانفوذ در کمیسیون تلفیق به طرز غیرقانونی این طرح را در پیوست قانون قرار داد چون طرح توجیه ندارد سرمایه گذار هم برای آن پیدا نمی شود حال هم در سال۹۴اعتبار طرح پیوست لایحه فقط ۴میلیارد تومان بود ولی این نماینده با نفوذغیرقانونی در کمیسیون تلفیق اعتبار آن را چهار برابر کرد و به ۱۶ میلیارد رساند البته این ارقام با هزینه طرح فاصله زیادی دارد و طرح به نتیجه نمیرسد ولی پول بیت المال صرف خاکبازی بیهوده پیمانکار خاص می شود.

  • علی 0 0

    با وزارت سیاسی و سهمیه ای آقای آخوندی و معاون ساخت ایشان انتظار رعایت قانون و اولویت بندی مناسب بیهوده بنظر میرسد. البته با توجه به سهمیه آقای آخوندی و مازندرانی بودن معاون ساخت ایشان راه آهن آمل علیرغم مخالفت کلیه عوامل اجرایی و مطالعاتیب از اولویت بالایی برخوردار خواهد بود آقای روحانی واقعا مچکریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمایندگان آگاه و مومن دست شما درد نکند وزارت علوم اولویت زیادی جهت استیضاح داشت چون مراقبت بیشتری از حفظ بیت المال داشت

  • آدم ساده 0 0

    واقعا متاسفم آقایان محترم اگر توانمند هستید همین جاده هراز رادرست کنید مترو پیشکش شما. البته به یاد حرف گوبلز معاون تبلیغات هیتلر افتادم که می گفت دورغ را باید آنچنان بزرگ گفت که مردم فکر کنند واقعیت دارد

  • بهلول دانا 0 0

    اکنون راه آهن رودهن آمل در دست اجراست ولی نماینده آمل همیشه از متروی تهران آمل صحبت می کند فکر کنم اگر این پروژه پیش برود درخواست کنند که از وزارت راه منتزع و تحویل شرکت متروی تهران شود.!!. مثل ورامین که خط حومه ای بود حالا اسمش را مترو گذاشتند و قبول نمی کنند که خط حومه ای است.

  • کارشناس شرکت راه آهن 0 0

    علت اصلی تورم همین طرحهای نیمه تمام است وزیر راه می گوید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش هزینه در طرحهای نیمه تمام وزارت راه شده است که هنوز به بهره برداری نرسیده اند این رقم نزدیک به بودجه یکساله کشور است یعنی این همه از رکود و تورم سخن گفته می شود ولی به اسباب آن توجه نمی شود که هزاران میلیارد تومان پول راکد مانده است پس باید اعتبارات به طرحهای با درصد پیشرفت بالا داده شود تا از سرمایه های قبلی استفاده به عمل آید و دولت هم همین را وعده داده بود ولی متاسفانه تدبیر و امید در مرحله شعار باقی مانده است.

  • خبرنگار اقتصادی 0 0

    وقتی در قانون بودجه اعتبار طرح ۱۶ میلیارد تومان است چگونه نماینده مجلس صراحتا می گوید که ۷۷ میلیارد تومان تامین شده است؟ آیا این دروغ واضح نیست؟

  • حقیقی 0 0

    از تین نیوز می خواهم که ترتیب مصاحبه ای با مقامات وزارت راه را بدهد و شبهات بسیار زیادی را که در مورد این طرح اظهار شده را سوال کنند تا جواب مقامات وزارت راه را بدانیم آیا این حرفها و اتهامات درست است؟ شاید مقامات وزارت جوابی دارند و اصل موضوع جور دیگریست.