◄ چرا پروژه راه آهن آمل با وجود نداشتن اعتبار کافی، دنبال میشود؟
تین نیوز | اوایل خرداد ماه بود که عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 77 میلیارد تومان برای اجرای عملیات 20 کیلومتر احداث مترو آمل ـ تهران خبر داد و گفت: انتشار آگهی مناقصه قطعه دوم مترو آمل- تهران هم انجام شد.
اما انتشار این خبر با واکنش تعدادی از کاربران تین نیوز مواجه شد که همچون همیشه به نقد این پروژه پرداختند و دیدگاه های خود را به شرح زیر ارایه کردند:
1- اگر می خواهيد طرح های نيمه تمام اعتبار داشته باشند و به موقع ساخته شوند از شروع طرح های جديد و بزرگ پرهيز كنيد . چرا راه آهن آمل را بدون اعتبار كافی دنبال می كنيد ؟ اول چاه بكنيد بعد مناره ...
2- اگر آزادراه تهران شمال ساخته شد می توان به اين مسير كوهستانی هم اميد داشت ولی آزادراه با داشتن وعده همه دولت ها پيش نمی رود . وقتی آزادراه تهران شمال در رياست جمهوری هاشمی رفسنجانی شروع شد تامين مالی آن هم پيش بينی شده بود ولی حالا در اين پروژه عظيم كه به گفته همين نماينده بيش از 10 هزار ميليارد تومان اعتبار لازم دارد هيچ برنامه مالی معلومی وجود ندارد، فقط كلنگ اجرا آن را زده اند و هيچ مقام وزارت راه حاضر نمی شود در باره اين طرح مبهم حرفی بزند. اگر همه 77 ميليارد تومان كه در اين خبر آمده نقد شده باشد در مقابل هزينه احداث طرح كمتر از يك درصد است.
3- مترو يا راه آهن؟ مترو برای داخل شهر است و راه آهن برای بيرون شهر . شرايط فني و مترو و راه آهن با هم خيلی فرق می كند. وزارت راه دنبال ساخت راه آهن است ولی نمی دانم اين نماينده چرا از مترو سخن می گويد. مسير خيلی سختی بايد ساخته شود و با اين پولها به جايی نمی رسد بايد سرمايه گذار پيدا شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.