| کد خبر: 55746 |

مدیرعامل رجا خبر داد:

کاهش زمان اعزام قطار‌‌ در خط‌ ‌آهن تهران - مشهد به کمتر از ۱۰ دقیقه

تین نیوز | مدیرعامل رجا کاهش زمان اعزام قطار‌ در خط‌‌ آهن تهران- مشهد به کمتر از 10 دقیقه را نتیجه تکمیل بلاک متحرک در این مسیر ریلی عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت رجا، سید حسن موسوی‌نژاد اظهارکرد: بخش دولتی در سیستم ریلی نیازمند تجدید ساختار است، هنوز برخی نگاه‌ها و مقررات تصحیح نشده است‌، مداخله بخش دولتی در فعالیت بخش خصوصی وجود دارد، ‌‌البته بخش خصوصی جوان است و نسبت به اداره خود به اقتدار کامل نرسیده و این دو عامل موجب شده است که بخش خصوصی واقعی و جدی در حمل‌و‌نقل مسافری ریلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران ما منحصر به دستگاه‌های شبه‌دولتی هستند و فقط تعداد محدودی‌ از محل دریافت تسهیلات ریلی وارد این بخش شده‌اند و هیچ‌کس به طور جدی سرمایه‌ای را وارد بخش ریلی نکرده است.

موسوی‌نژاد اظهارکرد: اگر بخواهیم که بخش خصوصی واقعی در سیستم ریلی حضور داشته باشد، باید حتما اختیارات قوی‌تر ‌و اجازه اعمال حقوق مالکانه بیشتر به آنها داده شود، ضمن آنکه تصمیمات بیشتری هم توسط بخش خصوصی اخذ شود.

وی یادآور شد: به تازگی‌ زمینه‌ حضور فعال‌تر بخش خصوصی در عرصه ریلی کشور در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، اما هنوز با نتایج مطلوب‌ فاصله داریم‌.

افزایش سرعت و بهره‌وری در خط‌آهن تهران-مشهد
مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجاء درباره افزایش بهره‌وری قطار‌ها و استفاده بیشتر از ظرفیت موجود، گفت: در مورد افزایش سرعت نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها هستیم، سال گذشته ‌در مسیر ریلی تهران ـ مشهد (به‌عنوان پرترددترین مسیر ریلی کشور) برخی گلوگاه‌ها رفع‌ و سوزن‌‌ها با تراورس چوبی به تراورس بتنی تبدیل شد، به این ترتیب سرعت روی سوزن 40 تا 45 کیلومتر افزوده شد‌ و لازم نیست، قطارها سرعت خود را کاهش دهند و این به افزایش بهر‌ه‌وری می‌انجامد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: سیستم ATC که در روز پایانی اسفند 93 ‌در خط‌آهن تهران ـ مشهد به بهره‌برداری رسید، دخالت انسان را در کنترل حرکت قطارها کاهش داد و نتیجه آن ارتقای ایمنی و افزایش سرعت است.
وی با اشاره به تکمیل بلاک متحرک در این مسیر ریلی افزود: به این ترتیب ظرفیت خط آهن تهران ـ مشهد افزایش می‌یابد و می‌توان فاصله اعزام قطارها را به کمتر از 10 دقیقه کاهش داد؛ ‌با کنترل اتوماتیک موجود، هم افزایش سرعت و هم افزایش ظرفیت در این مسیر خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجاء اضافه کرد: تکنولوژی‌های مذکور ‌در بقیه مسیرهای ریلی هم در دست اجرا است که امیدواریم در سال 94 بخشی از آن به بهره‌برداری برسد.

برنامه‌ریزی تشکیل شرکت ریلی‌ مجزا
موسوی‌نژاد درباره ورود شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجاء به عرصه حمل ریلی بار اظهارکرد: مطالعات لازم را برای تشکیل یک شرکت حمل‌و‌نقل بار انجام داده‌ایم، این امر نیازمند سرمایه‌گذاری جدید است و صاحبان سهام شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجاء باید درباره آن تصمیم بگیرند‌‌.

مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجاء گفت: شرکت رجاء مستقیما نمی‌تواند وارد حمل بار شود، زیرا طبق قوانین راه‌آهن یک شرکت ریلی باید کاملا‌ مسافری یا کاملا باری باشد، اما ما می‌توانیم شرکت حمل بار هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است، شرکت ریلی دیگری از سوی سهامداران تشکیل شود که موضوع آن حمل بار باشد، اظهار امیدواری کرد، امسال احداث شرکت ریلی بار در سازمان تامین اجتماعی مورد موافقت قرار گیرد.

وی بیان کرد: سهامداران این شرکت ریلی می‌توانند سهامداران شرکت رجاء باشند، اما ما از منابع داخلی شرکت رجاء یا بخش مسافری نمی‌توانیم منابع آن را تامین کنیم و باید یا از محل تسهیلات یا افزایش سرمایه سهامداران باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.