| کد خبر: 54750 |

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ تاثیر غیر مستقیم تک نرخی شدن قیمت سوخت بر حمل و نقل ریلی

تین نیوز | عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شركت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته با اشاره به تک نرخی شدن قیمت سوخت گفت: تک نرخی شدن قیمت سوخت، فرصت خوبی در جهت توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است.

ابوالقاسم سعیدی در گفتگو با تین نیوز ضمن بیان اینکه تک نرخی شدن قیمت سوخت تاثیر مستقیمی بر صنعت حمل و نقل ریلی ندارد، گفت: می دانیم سهم حمل و نقل ریلی از سوخت 8 تا 10 درصد بیشتر نیست که با یک حساب ساده خواهیم دانست این مقدار، مبلغ زیادی نیست.

وی ابراز داشت: تک نرخی شدن فرصت خوبی را برای رقابت صنعت حمل و نقل ریلی با سایر انواع حمل و نقل رقم زده است. واقعی شدن قیمت سوخت باعث می شود حمل و نقل ریلی جایگاه خود را پیدا کند.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل ریلی در خصوص تسهیلات ارائه شده از سوی شرکت راه آهن به منظور جذب سرمایه گذار بخش خصوصی عنوان داشت: دولت جدید و شرکت راه آهن تسهیلات و مشوق های خوبی از جمله کاهش حق دسترسی، وام های کم بهره و تصویب بند "ق" تبصره 2 را برای سرمایه گذاران در حمل و نقل ریلی در نظر گرفته اند.

این کارشناس ریلی با اشاره به اینکه متاسفانه تجربه سال های قبل نشان داده است که قراردادها در هر دوره تغییر می کند، ابراز داشت: از بین تسهیلات ارائه شده ضمانت اجرایی برای سرمایه گذاران، اجرای بند "ق" به علت مصوب دولت بودن، پایدارتر به نظر می رسد.

گفتنی است سازوکار سرمایه‌گذاری بر اساس بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه، در مباحث مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی به این صورت است که هر نهاد و ارگان دولتی و خصوصی که بتواند به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کند که از مصرف انرژی در بخشی از بخش‌های اقتصاد کاسته شود، وزارت نفت در قالب یک قرارداد متقابل هزینه این سرمایه‌گذاری و سود آن را از محل منابع حاصل از صرفه‌جویی در مصرف انرژی ناشی از اجرای همان پروژه می‌پردازد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن وایضا " ازدوستان قدیم شما 0 0

    جناب آقای ابوالقاسم خان سعیدی!! شما چرا این طیف نظرات را مطرح می کنید؟؟! از شما بعید است!! با گران شدن قیمت سوخت و به نوعی حذف یارانه سوخت از طرف دولت نه تنها فرصتی برای شرکتهای حمل و نقلی ریلی ایجاد نمی شود بلکه به نوعی شرکت های ریلی با این دست تفکرات به ورطه نابودی سوق داده خواهند شد! و عملا " صاحبان بار و تجار همین مقدار اندک باری را که توسط راه آهن حمل می کردند در آن صورت به سمت جاده و حمل ونقل جاده ای علیرغم نبود امنیت کافی کوچ خواهند نمود چرا که لااقل معطلی در سیکل فشل حمل و نقل ریلی را نخواهند داشت و بارشان زودتر به مقصد میرسد.

  • فضول باشی 0 0

    جناب دون پایه! تا کی از سوبسید سوخت می خواهند استفاده کنند؟ خب راه آهن برود یاد بگیرد چطور باید سرعت و کیفیت کار خدمات خود را زیاد کند!