| کد خبر: 53656 |

بررسی طرح ساخت ایستگاه راه‌آهن تخت جمشید با حضور وزیر راه و شهرسازی / ایستگاه تخت جمشید باید در شأن آن منطقه باستانی باشد

تین نیوز | مدیر پروژه ساخت ایستگاه‌ راه‌آهن اصفهان- شیراز گفت: طرح ساخت ایستگاه راه‌آهن تخت جمشید امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی می‌شود و ساخت این پروژه باید در شأن آن مکان باستانی باشد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان فارس، این طرح در مسیر خط آهن اصفهان- شیراز واقع شده است.

جلال مومنی، مدیر پروژه ساخت ایستگاه‌‌ خط آهن اصفهان-شیراز با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی طرح ایستگاه تخت جمشید را بررسی می‌کند٬ یادآور شد: قرارداد ایستگاه مسافری تخت جمشید در قالب ایستگاه مرودشت آمده بود که به دلایلی این پروژه به مرحله ساخت نرسید.

وی درباره دلایل اجرایی نشدن این طرح٬ گفت: طرح ساخت پروژه ایستگاه راه آهن تخت جمشید مربوط به سال ۸۷ بود که این پروژه به نتیجه نرسید و دچار تعطیلی شد.

مومنی با بیان اینکه ساخت ایستگاه راه آهن تخت جمشید در کنار ساخت دو ایستگاه صفاشهر و سعادت‌شهر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در آن دوره قرار داشت٬ ادامه داد: مسئولیت پیمانکاری این پروژه با شرکت بتن ارشه بود ولی این پروژه به دلایل مشکلات مالی در همان مراحل ابتدایی و عملیات خاکبرداری به بن بست خورد.

وی با اعلام این خبر که پروژه ساخت تخت جمشید از دست پیمانکار قبلی خارج شده است افزود: تصمیم بر این است که ساخت پروژه ایستگاه تخت جمشید در شأن آن مکان باستانی باشد که نقشه‌های ایستگاه مرودشت به نتیجه رسیده و سایر ایستگاه‌ها در این مناطق نیز به‌زودی به سرانجام رسیده است.

مدیر پروژه ساخت ایستگاه‌ راه‌آهن اصفهان-شیراز با بیان اینکه البته هنوز مشخص نشده که در مرودشت ایستگاه باری ساخته شود و در تخت جمشید ایستگاه مسافری٬ اظهار امیدواری کرد که با تعیین تکلیف شدن این طرح٬ کار ساخت ایستگاه مرودشت در سال جاری شروع شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شیرازی - شرکت کننده در افتتاحیه راه آهن 0 0

    گزاره یک: ساخت راه آهن اصفهان شیراز در سال۱۳۸۰ شروع شده و در سال ۸۸ افتتاح شده است. سوال یک: آیا نیاز به ایستگاه های تخت جمشید و مرودشت از ابتدا شناخته شده و مورد نظر بودند یا تازه به فکر طراحان رسیده است؟ گزاره دو: شرکتهای قطار مسافری ریلی از کمبود مسافر در این مسیر می نالند. در این مسیر بار زیادی هم جابجا نمی شود. سوال دو: این مسیر ریلی که دو شهر مهم و توریستی اصفهان وشیراز را به هم پیوند می دهد و هر دو شهر چزء کلان شهرهای کشور هستند چرا بار و مسافر اندکی دارد؟ گزاره سه: طبق آمارهای حمل و نقل جاده ای، جاده های موازی با این مسیر پرتردد است. سوال سه: چرا راه آهن از جذب بار و مسافر در این مسیر ناتوان است؟ گزاره چهار: بعد از ۱۴ سال از شروع ساخت طرح طبق پاراگراف آخر هنوز تکلیف دو ایستگاه مهم باری و مسافری آن معلوم نیست و قرار است ایستگاه هایی مناسبی در خور تخت جمشید و مرودشت ساخته شود و قرار است نقشه های آن تهیه شود. سوال چهار: تعیین تکلیف این ایستگاه ها و تهیه نقشه ها و شروع به کار پیمانکار چقدر زمان می برد؟ اگر پول فراهم باشد، ساخت این ایستگاه های مهم چند سال زمان خواهد برد؟ با توجه به کم پولی دولت بالاخره چند سال دیگر دو ایستگاه مهم باری و مسافری آماده می شود؟ گزاره پنج: در این طرح بخشهای هزینه بر مثل ساخت مسیر تمام شده و بخشهای درآمدزا مثل ایستگاه های باری و مسافری دچار عقب ماندگی هستند. سوال پنج: آیا مدیریت ساخت این طرح به صورت کلان قابل قبول بوده است؟ آیا این طرح دچار مشکل خاصی بوده یا در دیگر طرحها هم همین نابسامانی وجود دارد؟ آیا نهادهای نظارتی به این موضوعات توجهی دارند؟ آیا همه سازمانهای تابعه وزارت راه اینطورند؟

  • ناظر مشاور 0 0

    انصافا باد عرض کنم ایستگاه اصلی مسافریری شیراز با توجه به نبود اعتبارات و بدهی فراوان به پیمانکاران در سال ۸۰ در حداقل زمان ممکن و باکیفیت مناسب احداثگردید. باید از زحمات مجریان وقت تشکر فراوان نمود