| کد خبر: 47643 |

وزارت راه مسیر راه‌آهن اردبیل را تغییر دهد / مردم ما را نمی‌بخشند

تین نیوز | نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه در سال جدید باید در تغییر مسیر راه‌آهن اردبیل اقدامات فوری و جدی را انجام دهد تا روند احداث راه‌آهن جدید اردبیل سرعت بگیرد.
 
منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: همانطور که پیش از این اعلام کردیم وضعیت اجرای راه‌آهن اردبیل - میانه با توجه به مدارک و مستندات واقعی وضعیت مطلوبی ندارد و ما هیچ دوست نداریم که وعده اشتباه و آدرس غلط به مردم بدهیم، چراکه احساس می‌کنیم مردم در صورت قصور و کوتاهی هرگز ما را نمی‌بخشند.
 
وی ادامه داد: راه‌آهن اردبیل - میانه از پیچیدگی فراوانی برخوردار است و دوست نداریم که حتی ریالی در اجرای این پروژه هزینه شود که با همکاری و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و معاونت توسعه راه‌ها سعی داریم مسیر جایگزین راه‌آهن اردبیل - میانه هرچه سریع‌تر پیدا شده و نسبت به اجرای آن اقدام عملی به انجام برسد.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای اجرای این پروژه 400 میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری شده و با توجه به پیچیدگی مسیر و احداث تونل‌ها و پل‌های متعدد که تعدادی از آنها نیز ریزش کرده‌اند به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار جدید نیازمندیم که تأمین آن سخت و دشوار به نظر می‌رسد.
 
حقیقت‌پور اضافه کرد: خواسته مردم اردبیل از دولت تدبیر و امید و شخص وزیر راه و شهرسازی این است که هرچه سریع‌تر در سال جدید تعیین تکلیف پروژه راه‌آهن اردبیل انجام شود و با توجه به اهمیت تصویب بند «ل» تبصره 5 لایحه بودجه 94 در توسعه زیر‌ساخت‌های کشور امیدواریم این توسعه متوازن و مناسب در سطح کشور انجام شود.
 
وی متذکر شد:‌ براساس این بند از لایحه بودجه 94 توسعه زیر‌ساخت‌های حمل و نقل کشور در بخش‌هایی همچون بزرگراه و ریل شالوده اصلی در توسعه اقتصادی و عمرانی کشور است و هر نوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل موثر، مفید و سازنده خواهد بود که حق انتفاع آن نیز باید به صورت معقول تعریف شود.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل کشور تأکید کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری اصولی باید در این بخش انجام شود تا دسترسی به تمام نقاط کشور از طریق شبکه ریلی و جاده‌ای به نتیجه برسد.
 
حقیقت‌پور، محقق شدن این هدف را نیازمند بستر‌سازی‌هایی دانست و گفت: برای ترغیب سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در شاخه‌های مختلف حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی باید جذابیت‌هایی تعریف شود تا به اندازه بخش مسکن سرمایه‌گذار راغب به ورود به این عرصه باشد.
 
وی در پایان بیان کرد:‌ در بودجه سال 94 به صندوق توسعه ملی اجازه داده شده تا نسبت به اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه تلاش و جدیت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    من متاسفم که به شما رای دادم تا به فکر منافع خود باشی! شرمنده

  • مهدی 0 0

    نمایندگان متاسفیم برای شما! این همه پروژه تریلیاردی در شهر های دیگه اجرا میشه اما شما لیاقت جنگیدن برای گرفتن حق ملتی که شما رو حمایت کردن رو ندارید فردای خدا روز حسابی هم هست!

  • محمد عیقرلو 0 0

    با سلام وتبربک به کلیه مقامات ومسیولین استان قهرمان پرور اردبیل براسا س اطلاع واصله استان اردبیل پیشگام در حمل ونقل بینالمللی بوده واولین انجمت شرکتهای حمل ونقل بین المللی با قانون جدید از طریق اتاق بازرگانی محترم اردبیل تاسیس وشروع به فعالیت نموده است ازتمام احاد مردم استان اردبیل انتظار همکاری فکری هنری اجتماعی با این تشکل خصوصی را د ارم، با ارزوی قبولی طاعات وعبادت درماه خدا محمد عیقرلو