| کد خبر: 46579 |

۱۰ دستگاه واگن باری لبه بلند چهارمحوره به ناوگان ریلی کشور پیوست

تین نیوز |  10 دستگاه واگن باری لبه بلند چهار محوره که با همت مهندسان جوان شرکت واگن پارس اراک تولید شده است، به ناوگان ریلی کشور پیوست.
 
مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک توضیح داد: این واگنها به سفارش شرکت فولاد ریل توس به منظور حمل مواد معدنی در شرکت واگن پارس اراک طراحی و تولید شده است.
 
محمد محمدی افزود: واگن های باری تولیدی در این شرکت به طور کامل با توان مهندسی داخل و با مهندسی معکوس بر روی نمونه آلمانی طراحی و تولید شده است.
 
وی بیان کرد: ظرفیت حمل بار این واگن ها حدود 67 و نیم تن است که برای اولین بار در ایران برای ساخت آن از بوژی y25lsd1 استفاده شده است.
 
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: نمونه اروپایی این محصول حدود 16 هزار یورو قیمت دارد که با توان مهندسان داخلی و گروه طراحی و ساخت شرکت واگن پارس به ازای هر واگن تولیدی 30 هزار یورو صرفه جویی ارزی عاید کشور شده است.
 
مدیرعامل واگن پارس اراک ادامه داد: تعهد ساخت واگن پارس با مشتری داخلی حدود یکصد دستگاه واگن است که با توجه به برنامه زمان بندی تحویل می شود.
 
محمدی اضافه کرد: نظم در قراردادهای واگن پارس در سالی که مزین به سال فرهنگ و اقتصاد ملی است نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است .
 
وی عنوان کرد: تولیدات هدفمند با فناوری های نوین اروپایی، جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد خطوط جدید تولید و شناسایی بازارهای جدید صادراتی از جمله اولویت های شاخص این شرکت برای سیاستگذاری تولید ریلی در سال آینده است.
 
شرکت واگن پارس اراک یکی از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده است.
 
این شرکت در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان نوسازی صنایع ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.
 
واگن های مسافری، باری، ترن ست، مترو و لوکوموتیو از جمله محصولاتی است که در شرکت واگن پارس اراک تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.