| کد خبر: 45212 |

تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون تن کالا در راه‌آهن هرمزگان

تین نیوز |  مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان گفت: تناژ تخلیه و بارگیری کالا در اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان در 11 ماه سال‌جاری بیش از 12 میلیون تُن ثبت شده است.
محمد پورفخری افزود: تناژ بارگیری محمولات راه‌آهن هرمزگان در این مدت 5 میلیون تُن و تناژ تخلیه محمولات بیش از 6 میلیون تُن بوده است. وی اظهار کرد: اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان با در اختیار داشتن راه‌آهن دو خطه و همچنین برخورداری از سیستم‌های پیشرفته و نوین، آمادگی افزایش ارتباط با دروازه طلایی اقتصاد کشور را دارد.
وی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل ریلی ارزان، ایمن و دارای ظرفیت‌های متعدد است، افزود: توجه به مسائل زیست‌محیطی یکی دیگر از مسائلی است که صاحبان کالا می‌توانند برای جابه‌جایی کالای خود از مبدا بندر شهید رجایی، به آن توجه کنند.
 مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان از تجهیز این مجموعه به سیستم ATC خبر داد و اضافه کرد: تعامل خوبی بین مجموعه راه‌آهن و بنادر وجود دارد که این هماهنگی باعث افزایش دو برابری میزان عملکرد ریلی در بندر شهید رجایی شده است.
پورفخری در ادامه به برقراری ارتباط ریلی با انبار روباز غله در بندر شهید رجایی اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام طی روزهای آینده و با مشارکت مالی مجموعه بنادر و راه آهن صورت می‌گیرد. 
وی گفت: طی 11 ماه گذشته از سال جاری تناژ بارگیری در بندر شهید رجایی 160 هزار تُن بوده و همچنین مقدار تخلیه ترانزیتی این بندر 230 هزار تُن بوده است.
این مقام مسوول با اشاره به ارتباط ریلی بین بندر شهید رجایی با سه مرز مهم کشور و همچنین ارتباط با اروپا، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 45 کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی وجود دارد که این میزان برای آینده نیز کافی است.
پورفخری بیان کرد: اداره کل راه آهن استان هرمزگان این آمادگی را دارد تا برای احداث خطوط فرعی به‌منظور افزایش میزان تخلیه و بارگیری، وارد عمل شود.
مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه این اداره کل به مقدار کافی، واگن برای حمل کانتینر دارد، تصریح کرد: امیدواریم صاحبان کالا به بخش ریلی اعتماد بیشتری داشته باشند و از این طریق به کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها، محیط زیست، هزینه‌ها و بسیاری مزایای دیگر توجه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.