| کد خبر: 45156 |

آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران مشهد در سال ۹۴

تین نیوز | عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از قول وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران ـ مشهد در بهار سال 94 خبر داد.
 
علی سبحانی‌فر با بیان اینکه اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی اظهار کرد: در هفته جاری دیداری با وزیر راه و شهرسازی پیرامون بررسی مشکلات استان در زمینه راه، مسکن و شهرسازی، فرودگاه و راه‌آهن داشتند.
 
وی افزود: در این نشست دو ساعته مشکلات مهمی از جمله سهم استان خراسان رضوی از آزادراه، مسئله برقی شدن قطار تهران ـ مشهد، اجرای پروژه قطار گرگان ـ مشهد ـ بجنورد ـ جوین و سبزوار، توسعه ترمینال فرودگاه و ترمینال راه‌آهن مشهد، افزایش ظرفیت راه‌آهن خواف، تسریع در احداث راه‌آهن‌های محلی و بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی بین شهری مورد بحث قرار گرفت.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه برای چندمین‌بار متوالی مسئله پروژه مهم حرم تا حرم مورد بررسی و بحث قرار گرفت، تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در این نشست قول قطعی داد که فاز دوم این پروژه به طول 200 کیلومتر از محدوده مشهد ـ باغچه تا شهرستان سبزوار اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر در مرحله تنظیم قرارداد است، افزود: امیدواریم با قول وزیر راه و شهرسازی و طی شدن مرحله تنظیم قرارداد عملیات اجرایی این پروژه در چند ماه آینده آغاز شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائل مطرح شده در این نشست مسئله تسریع در برقی شدن قطار تهران ـ مشهد بود افزود: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد دلار نیاز است که آخوندی قول داد تا این میزان اعتبار را از محل طریق فاینانس با کشور چین و یا از طریق تامین صندوق توسعه ملی تامین و عملیات اجرایی این پروژه از بهار سال آینده آغاز شود.
 
سبحانی‌فر با اشاره به بهره‌برداری از سیستم کنترل هوشمند قطار تهران ـ مشهد نیز گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 90 میلیون دلار هزینه شده که با نصب و بهره‌برداری از آن ظرفیت استفاده از این خط آهن به دو برابر افزایش می‌یابد.
 
وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مهم خطرات مسیر تردد قطارها کاهش یافته و خط آهن نیز از مرکز مورد کنترل قرار می‌گیرد.
 
سبحانی‌فر با بیان اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه توسعه ترمینال فرودگاه مشهد بود، ادامه داد: طرح توسعه این فرودگاه به طول 40 هزار متر مربع از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شده و درحال حاضر نیز روند ساخت آن در حال اجراست.
 
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در این نشست قول داد تا روند اجرایی این پروژه را تسریع بخشند تا مسافران بتوانند هرچه زودتر از ظرفیت مهم بهره‌برداری کنند.
 
وی با اشاره به مسئله افزایش ظرفیت ترمینال شماره دو راه‌آهن مشهد نیز گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان این پروژه نیز در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای مناقصه و تعیین پیمانکار است.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله اجرای پروژه قطار گرگان ـ مشهد ـ بجنورد ـ جوین و سبزوار خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و قول وزیر قطعه نخست این پروژه که شامل شهرستان‌های گرگان ـ مشهد و بجنورد است در دستور کار برای مناقصه قرار می گیرد.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات احداث قطعه اسفراین، جوین و سبزوار از این پروژه در حال ساخت و آماده‌سازی است و عملیات اجرایی قطعه بجنورد به اسفراین از این پروژه نیز در سال آینده براساس قول وزیر راه و شهرسازی در دستور کار برای اجرا قرار می‌گیرد.
 
سبحانی‌فر با اشاره به سهم استان خراسان رضوی از آزادراه عنوان کرد: متاسفانه سهم استان خراسان رضوی از آزادراه فقط 30 کیلومتر است که با توجه به وسعت و حجم ترددهای موجود در سطح محورهای مواصلاتی استان وزیر راه و شهرسازی قول دادند که میزان سهم استان از آزادراه را افزایش دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.