| کد خبر: 44916 |

نظرها و خبرها◄ چرا با وجود کمبود بودجه طرح‌های جدید کلنک زنی و آغاز می‌شود؟

تین نیوز | با وجود آن که مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی همواره از مشکل تامین مالی پروژه‌ها انتقاد داشته و از کمبود بودجه و بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران سخن به میان می‌آورند اما یک پرسش اساسی در این بین مطرح است که چرا با وجود این کمبود بودجه بازهم طرح‌های جدید کلنک زنی و آغاز می‌شود؟

1- خط آهن گرگان – اینچه‌برون یکی از قطب‌های ورودی و خروجی کشور

تین نیوز | چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...مدیرکل راه‌آهن ناحیه شمالشرق ابلاغ احداث خطوط آهن نرمال، عریض و بندر خشک طی اجلاس سه جانبه روسای راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان خبر داد و گفت: برای احداث مفاد این ابلاغیه به 1400 هکتار زمین نیازمندیم که نقشه آن را به استانداری گلستان ارایه کردیم و از طریق ماده 69 پیگیر دریافت آن هستیم.
محمدرضا قربانی گفت: در جلسه‌ای که روسای راه‌آهن‌های ایران، ترکمنستان و قزاقستان اخیرا در تهران برگزار کردند مقرر شد خطوط عریض و نرمال در استان گلستان و منطقه اینچه‌برون احداث شود. همچنین کارگروه کارشناسی در سطح معاونت این شرکت‌ها برای یکسان‌سازی تعرفه ترانزیت و حمل بار در این خط تشکیل می‌شود، این کارگروه در قزاقستان گردهم می‌آیند و در این‌باره تصمیم‌گیری خواهند کرد...
مطلب کامل

نظر | عدم ثبت مرز زمینی ریلی اینچه برون در وزارت کشور؛ چرا؟
نظر منتشر شده در تاریخ چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ در مورد این مطلب:
چهار سال است ساخت راه آهن اينچه برون شروع شده ولی هنور مرز زمينی ريلی اينچه برون در وزارت كشور ثبت نشده است. اين يعنی ناهماهنگی بين وزارتخانه ها آيا وزارت راه پاسخگوست؟

2- متولی اولین قطار پرسرعت کشور؛ از ساخت تا بهره برداری
تین نیوز |سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...هر چند دولت تلاش کرده با تصویب مصوبه‌های اقتصادی جدید نیازهای مالی قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان را برطرف کند، اما ظاهرا علاوه بر مشکلاتی که برای تهیه فاینانس پروژه راه‌آهن تهران – قم – اصفهان وجود دارد بحث متولی آن نیز مطرح است. 
با در نظر گرفتن اینکه بهره بردار نهایی پروژه راه‌آهن تهران – قم – اصفهان شرکت راه آهن است با پیگیری های انجام شده در مورد اسناد و مدارک موجود مشخص شد به دلیل اهمیت این پروژه که در مرحله نهایی قرارداد با پیمانکار چینی است در راستای تعامل بیشتر، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از مجموعه راه آهن در خواست معرفی افرادی متخصص در حوزه های مختلف در قالب یک کارگروه را نموده و فردی هم به عنوان سرپرست این تیم شده است...
مطلب کامل

نظر | سرنوشت طرح قطار سریع السیر چه خواهد شد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۸ در مورد این مطلب:
مراقب باشید این پروژه با "چینی ها" با ۲۵ درصد قیمت !!!! به سرنوشت آزاد راه تهران ـ شمال ۳۰ ساله دچار نشود و واقعا "پر سرعت" باشد. البته "آگاهان" می دانند، سرنوشت این پروژه چه خواهد شد!!فعلا پیمانکاران خاکباز اختصاصی "مشغول" شوند تا بعد!!!

نظر | طرح قطار سریع السیر ابهامی ندارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۹در مورد این مطلب:
طبق قانون اين طرح رديف دارد و دستگاه اجرايی آن شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور است و جای ابهامی نيست.

3- 15 کیلومتر راه‌آهن سبزوار ریل‌گذاری می‌شود
تین نیوز | سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: 15 کیلومتر راه‌آهن سبزوار ریل‌گذاری می‌شود. رمضانعلی سبحانی‌فر توضیح داد: پروژه راه‌آهن سبزوار در سال 89 و با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان، کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. متاسفانه از زمان کلنگ‌زنی این پروژه تا پایان سال 92 فقط 700 میلیون تومان از اعتبارات پیش‌بینی شده پروژه اختصاص یافته است. در سال 92 نیز اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای ادامه پروژه اختصاص یافت...
مطلب کامل

نظر |ريل گذاری 15 كيلومتری به چه درد می خورد وقتی زيرسازی مسير كامل نشده است؟

نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۸در مورد این مطلب:
ريل گذاری 15 كيلومتري به چه درد می خورد وقتی زيرسازی مسير كامل نشده است؟ مثل ريل گذاري راه آهن اردبيل براي عوام فريبي نباشه؟

4- مشکلات جدی وزارت راه در تامین مالی پروژه‌ها
تین نیوز | چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...بدهی پنج هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران که تاثیر گسترده‌ای بر روی توقف پروژه‌ها دارد و اگر با قیمت‌های سال گذشته بخواهیم حجم پروژه‌های متوقف شده وزارت راه و شهرسازی را برآورد کنیم تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. اما با قیمت‌های امسال این حجم به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان هم افزایش می‌یابد، در حالی که بودجه کل وزارت راه و شهرسازی حداکثر شش هزار میلیارد تومان است که نشان دهنده مشکل جدی در تامین مالی است... 
مطلب کامل

نظر | علت عدم تکمیل راه آهن قزوین- رشت- آستارا چیست؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۹در مورد این مطلب:
اگر اين مشكل جدی است پس چرا وقتی هنوز راه آهن رشت ساخته نشده كه اهميت بين المللی دارد طرح های جديد را شروع می كنيد؟ راه آهن ياسوج به درد بار می خورد يا مسافر؟

5- مسئله مهم در خط آهن اینچه برون، تعویض بوژی است
تین نیوز | چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: تنها مسئله فنی درخط آهن اینچه برون که باید در خصوص آن دقت داشت مسئله تغییر بوژی است.
غلامحسین عبداللهی سروی در خصوص احداث خط راه آهن ترانزیتی شرق دریای خزر به خبرنگار تین نیوز گفت: هنگامی احداث این خط راه آهن می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد که شرکای ایران نیز همکاری خوبی داشته باشند.
 دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی ابراز داشت: خط ریلی کشور ما نرمال است و خطوط ریلی کشور ترکمنستان عریض. لذا در حال حاضر وقتی واگن می خواهد وارد کشور ما بشود باید تغییر بوژی صورت گیرد و بالعکس یعنی اگر قرار باشد واگن از کشور ما به ترکمنستان برود نیز، باید این اتفاق بیفتد...
مطلب کامل

نظر | راه آهن اینچه برون و مشکلات عدم تعویض بوژی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ در  مورد این مطلب:
هر جا خط راه آهن ايران به شوروی سابق وصل شده مثل جلفا و سرخس تعويض بوژی نصب شده ولی نمی دانم چرا در اينچه برون نصب نكردند؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.