| کد خبر: 42984 |

افزایش همکاری ریلی با ترکمنستان به ۳.۵ میلیون تن

تین نیوز | معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با اشاره به هدفگذاری ایران و ترکمنستان برای جابجایی ۳.۵ میلیون تن کالا گفت: ایران در مسیر اینچه برون - بندرعباس ۱۵ درصد تخفیف حمل داده است.
 
حسین آشوری با اشاره به آمار مقایسه ای حمل و نقل بار بین ایران و ترکمنستان، اظهار داشت: در بخش واردات و صادرات حجم همکاری ها خوب بوده است بطوریکه در واردات ۵۴.۳۵۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۳ و ۱۹۴.۶۰۷ میلیون تن در سال ۲۰۱۴ رسید.
 
وی با بیان اینکه با وجود افزایش عملکرد در بخش صادرات و واردات، ترانزیت مابین دو کشور رشد خوبی نداشته است، گفت: به دلیل کاهش حمل مازوت از ترکمنستان رشد خوبی را در بخش ترانزیت نداشتیم اما در مجموع همکاری های ریلی ایران و ترکمنستان در یکسال گذشته رشد دو برابری داشته است.
 
معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن با بیان اینکه به ازای هر تن - کیلومتر نرخ ها یکسان نیست و بین ۲.۵ تا ۳.۵ سنت در هرتن کیلومتر با هم متفاوت است، افزود: هدفگذاری این بوده که جابجایی کالا را بین ایران و ترکمنستان در مرز اینچه برون به ۳.۵ میلیون تن برسانیم.
 
وی با اشاره به همکاری های ریلی بین ایران و قزاقستان، افزود: در سال ۲۰۱۳ واردات بین دو کشور رقم ۱۰۴.۶۴۲ میلیون تن بود که در سال ۲۰۱۴ این رقم به ۵۴۷.۲۵۲ میلیون تن رسید همچنین میزان صادرات دو کشور در سال ۲۰۱۳ رقم ۵۷.۶۵۰ میلیون تن بود که در سال ۲۰۱۴ به ۵۰.۱۴۲ میلیون تن رسید.
 
آشوری به آمار ترانزیت بین دو کشور قزاقستان و ایران اشاره کرد و گفت: ترانزیت دو کشور در سال ۲۰۱۳ رقم ۲۰.۲۳۷ میلیون تن بود که در سال ۲۰۱۴ به ۱۴.۸۳۰ میلیون تن رسیده است که در مجموع واردات افزایش ۵ برابری نشان می دهد و صادرات تغییر چندانی نداشته است اما در بخش ترانزیت با کاهش عملکرد روبرو بودیمک
 
وی با بیان اینکه در مجموع همکاری های ریلی بین ایران و قزاقستان در یکسال اخیر ۳ برابر رشد داشته است، اظهار داشت: بیشترین نرخ حمل در مسیر اینچه برون تا بندر عباس است که به همین دلیل ایران ۱۵ درصد تخفیف برای این مسیر در نظرگرفت.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.