| کد خبر: 42758 |

تدوین قرارداد نخستین قطار سریع السیر ایران در مرحله نهایی

تین نیوز |  مدیر پروژه خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان با بیان اینکه بر سر کلیات قرارداد احداث خط آهن نخستین قطار سریع السیر ایران با چینی ها به توافق رسیدیم گفت: پروژه با یک چهارم رقم توافق‌شده در دولت قبل اجرایی می‌شود.
 
جلال مجتهدی اظهار کرد: اکنون در مرحله نهایی قرارداد با پیمانکار چینی هستیم تا پس از انعقاد آن بر اساس توافقات مراحل احداث خط آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان را آغاز کنیم. بخشی از زیرسازی این مسیر شروع شده اما سایر بخش‌های آن پس از توافق آغاز می‌شود.
 
وی ادامه داد: طرفین این قرارداد عجله دارند که هر چه زودتر قرارداد منعقد شود. اکنون بخش های فنی این قرارداد مانده است که به جزئیات کار با چینی ها باز می‌گردد. چینی ها چارچوب کلی از کار ارایه کردند و اگر جزئیات مد نظر ما را اعمال کنند، قرارداد محکم شده و طرفین آغاز به کار می کنند.
 
مدیر پروژه خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان با بیان اینکه امیدواریم که توافقات حاصل و کار احداث این خط آهن قبل از سال ۹۴ آغاز شود، یادآور شد: هنوز زمان تحویل و بهره برداری از این پروژه مطرح نشده است در واقع این بخش کار را به پیمانکار داخلی سپردیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که قرارداد احداث این خط آهن در دولت قبل منعقد شده بود، آیا اکنون مفاد قرارداد تغییر کرده است؟ گفت: ما در این مدت مراحل مختلفی را پشت سرگذاشتیم به طوری که شکل قرارداد این پروژه خیلی تغییر کرد و مبلغ آن به کمتر از یک چهارم قرارداد در دولت قبل رسید. همچنین جزئیاتی را درنظر گرفتیم تا هنگام تحویل پروژه، خط آهن کامل و قابل افتتاح داشته باشیم و هنگام بهره برداری از آن نقصی برای افتتاح وجود نداشته باشد.
 
مجتهدی با بیان اینکه هنگام بهره برداری از نخستین قطار سریع السیر باید پروژه از هر جهت استاندارد باشد، اظهار کرد: بخشی از سفارشات و قطعات این خط آهن را چینی ها باید در کشورشان تأمین کنند و سپس به ما تحویل دهند. پیش بینی می شود احداث این خط و تمام ساختار آن نظیر خط کشی ها، سیگنالینگ و نصب علائم طی ۳- ۴ سال به پایان برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    این آقا کی منصوب شدند؟ کی ایشان را منصوب کرده؟ شاید خودشان اینگونه می خواهند؟ چه سابقه ای در این کار دارد؟

  • کارشناس حیران 0 0

    گفته اند " … خط کشی ها… " انشالله منظورشان روسازی و نصب خط باشد نکنه یک وقت اتوبان بسازند و آسفالت روش را خط کشی کنند!!!!

  • محمدسعید ثانوی 0 0

    با سلام و احترام در مطالعات این پروژه مسیر شرقی سه که از کاشان عبور میکند مسیری حدود ۴۴ کیلومتر کمتر و برابر ۳۷۲ کیلومتر میباشد و اکثر مسیر در دشت است و کمترین مقدار تونل را در مسیر خود دارد و به سه علت دیگر این مسیر از لحاظ اقتصادی و استراتژیک مناسب تر است. همچون اینکه مسیر دالان شرقی سه از کاشان که قطب توریستت کشور است عبور میکنم و علاوه بر این این منطقه دارای ۱۴ دانشگاه معتبر و مشتمل بر ده ها هزار دانشجوی غیر بومی است. علاوه بر این بیش از هزار کارخانه بزرگ و کوچک از جمله سایپا و فولاد در این منطقه قرار دارد… علاوه بر این جمعیت منطقه کاشان و نطنز نزدیک به یک ملیون نفر است اما مسیر دلیجان و میمه کمتر از صد هزار نفر است… حال چرا پول کشور و بیت المال باید در مسیری که زیان ده است صرف شود؟!!!!!

  • یه نفر 0 0

    اتوبانی ک از کاشان عبور میکند کافی است نیازی به قطار سریع السیر نیست. درضمن، با افزایش بی دلیل خط راه آهن به سمت کاشان، خرج اضافی بر دولت تحمیل شود