| کد خبر: 40628 |

پروژه ملی راه آهن قزوین، رشت سال آینده تکمیل می شود

تین نیوز | معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: پروژه ملی راه آهن قزوین، رشت با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تامین اعتبار پایان سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
 
منوچهر حبیبی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: پروژه ملی راه آهـن قزويـن - رشت به طول 165 كيلومتر که از سال 1385 آغاز شده و با عبور از شهرهای كوهين ، لوشان، منجيل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسير داده و به ايستگاه رشت مي رسد ، در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال ریل گذاری است.
 
وی افزود: این پروژه در واقع یک کریدور بین المللی است که خلیج فارس و دریای عمان را به اروپا متصل می کند و با توجه به اینکه استان قزوین ترافیک 12 استان کشور را پوشش می دهد ، این پروژه می تواند به عنوان یک بار انداز مناسب عمل کند.
 
این مسئول اضافه کرد : راه آهن قزوین، رشت دارای 22 کیلومتر تونل و 17 کیلومتر پل است و در صورت تأمین منابع مالی تا اواخر سال 1394 به بهره برداری کامل می رسد.
 
معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: با اجرای کامل این پروژه عظیم ملی، حمل و نقل کالاهای وارداتی به کشور و صادرات با محوریت استان قزوین در ایستگاه سیاه چشمه انجام می شود که این کار قطعاً در اقتصاد و بازرگانی و تجارت و روان شدن شبکه حمل و نقل تأثیر زیادی خواهد داشت.
 
 حبیبی گفت: از نقطه نظر ملی ، با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی استان قزوین که تهران و بخش های جنوبی کشور را به شمال مرتبط و متصل می کند و از طرفی نیز ترافیک بالای جاده ای را هموار می کند ؛ ضرورت احداث شبکه ریلی در این مسیر را مضاعف می کند.
 
وی تصریح کرد: اين طرح علاوه بر آنكه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلي بار و مسافر برای استان های قزوین و گيلان اهميت دارد، از نظر ايجاد يك كريدور ريلي جديد براي صادرات و واردات كشور و همچنين ترانزيت كالا از مناطق شمالي كشور به خليج فارس و آب هاي آزاد بين‌المللي و ديگر كشورهاي همسايه ايران بسيار مهم است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    این ۹۰% رو هم احمدی نژاد گفت تا پایان دولت نهم هم روحانی پارسال گفت تا پایان سال هم امسال گفت تا پایان ۹۳ سال دیگه هم همینو میگن ۲سال دیگه هم همینو میگن مدارک گفته های قبلیشونم تو همین تین نیوز موجوده ضمنا روحانی و وزیر راهش ۲ماه پیش به دروغ با میلیاردها تومن خرج تبلیغاتی و به میدان آوردن رییس جمهور قزاق و ترکمن راه آهن اینچه برون رو افتتاح کرد اما امروز در تین نیوز دیدیم که همش کشک و عوامفریبی بود و قطاری از این مسیر که هنوز۳۰% تا آماده بهره برداری شدن فاصله داره رد نمیشه. فقط مال احمدی نژاد(شیراز اصفهان) سروصدا داشت؟