| کد خبر: 4054 |

نماینده مجلس خواستار تعیین تکلیف راه‌آهن دو خطه اراک - قم شد

آصفری گفت: اگر هزینه های حاصل از آمار تصادفات، سوخت و آلودگی های آب و هوای ناشی از خودروها در توسعه صنایع ریلی به کار گرفته شود بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع خواهد شد.
 
به گزارش تین نیوز، محمد حسن آصفری در مراسم تحویل اولین سری جدید واگن های مسافری 160 کیلومتر به شرکت راه آهن شرقی بنیاد بیان داشت: لازمه رسیدن به استقلال و خودکفایی کشور و قطع وابستگی به قدرت های سلطه جو و استعمارگر اقتصاد مقاومتی است.
 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی راهکار نجات کشور از تنگناها و فشارهایی است که از طریق استکبار جهانی وارد می شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت در برنامه ریزی و استفاده از فرصت های داخلی و قطع وابستگی، عنوان کرد: لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی است و اگر مدیریت جهادی نباشد اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد.
 
آصفری ضمن تأکید بر شناسایی توانمندی ها و فرصت ها در کشور بیان داشت: اگر این فرصت ها در کشور شناسایی نشود در آینده تبدیل به تهدید می شوند.
 
وی بر ایجاد زمینه لازم جهت اشتغال فرزندان و جوانان برومند کشور، متخصصین و دانشمندان تأکید کرد و عدم اشتغال زایی در جایگاه مناسب را فرصت سوزی و تهدید دانست.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی می توانیم در مقابل قدرت های بزرگ بایستیم که به استقلال و خودکفایی برسیم و توانمندی خود را در ابعاد مختلف بالا ببریم.
 
آصفری افزود: امروز هر کسی وظیفه دارد توان خود را در بخش های مختلف بالا ببرد تا فرمان رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی عملیاتی و اجرایی شود.
 
وی در ادامه ضمن تأکید بر وجود فرصت های ارزشمندی مثل واگن پارس در کشور تصریح کرد: متخصصین و کارگران فنی این مجموعه 13 هزار ساعت با پول بیت المال در سنوات گذشته در فرانسه آموزش های تخصصی مختلف را دیده اند و حال شایسته نیست که واگن های دست دوم را از چین وارد کنیم.
 
آصفری با بیان اینکه هشت شهر بزرگ کشور امروز می خواهند از صنعت ریلی در بخش مترو استفاده کنند، عنوان کرد: اجازه ندهند پول بیت المال در خارج از کشور هزینه شود و علی رغم اینکه این توانایی در داخل کشور وجود دارد، با خارجی ها که در زمان تحریم پول ما را بلوکه کردند قرارداد ببندیم.
 
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان بیان داشت: امروز تنها 30 درصد از ظرفیت واگن پارس استفاده می شود چه لزومی دارد با کشورهای دیگر قرارداد ببندیم؟
 
وی ضمن تأکید بر تعیین تکلیف راه آهن دو خطه اراک - قم افزود: یک سال و نیم از مطالعه پروژه اراک خمین و خمین به اصفهان می گذرد و هنوز در بعد مطالعاتی مانده است.
 
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان بیان داشت: اگر به تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاری داخلی توجه نشود مشکلات مرتفع نخواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.