| کد خبر: 4030 |

◄برنامه های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و معاونت بهره برداری راه آهن با قوت ادامه دارد

تین نیوز | دومین جلسه هم اندیشی مدیران بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن و مسئولین انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی برگزار گردید.
به گزارش تین نیوز، روز دوشنبه مورخ 1393/01/25 رأس ساعت 15 دومین جلسه هم اندیشی مشترک با حضور حسین عاشوری معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن – ابراهیم محمدی مدیرکل سیر و حرکت- ریواسی معاون اداره کل بازرگانی و بازاریابی و جمعی از کارشناسان معاونت مذکور و محمدرضا کامیاب- ابوالقاسم سعیدی- فروتن از اعضاء هیئت مدیره انجمن و نیز مجید بابایی دبیر انجمن، قطبی رئیس کارگروه فنی و سیر و حرکت – لطفی رئیس کارگروه لکوموتیو- دکترخلفی رئیس کارگروه واگنهای لبه بلند و صدیق پور مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل در محل دفتر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار گردید.
در این جلسه موضوعات مرتبط با سیر قطارهای باری (سرعت بازرگانی) و سرقت ادوات ناوگان ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ابتدا مجید بابایی دبیر انجمن ضمن خوش آمد گویی پیرامون دستور جلسه و ضرورت تشکیل کارگروههای مشترک راه آهن و انجمن تأکید نمودند.
بابایی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته معاونت بهره برداری و سیر و حرکت که طی ماههای اخیر منجر به بهبود نسبی سیر قطارها گردیده است خواستار تداوم این اقدامات و برنامه ریزی و تعامل مشترک انجمن و راه آهن به منظور ارتقاء بهره وری سیر ناوگان گردیدند. بابایی با اشاره به دستور کار اصلی جلسه که بررسی چگونگی رسیدگی به پرونده های سرقت ادوات ناوگان ریلی در مالکیت بخش خصوصی می باشد اظهار داشتند که بایستی ضوابط اجرایی و مالی این موضوع تهیه و به تصویب مدیریت راه آهن برسد تا با استفاده از اهرم مالی ضمن شفاف شدن بیشتر موضوع و ایجاد حساسیت لازم در مدیران ذیربط راه آهن از آن محل خسارات وارده به بخش خصوصی را محاسبه و پرداخت نماید.
در ادامه مهندس عاشوری با اشاره به اهداف مشترک راه آهن و بخش خصوصی پیرامون لزوم تعامل فی مابین دو طرف صحبت کردند و مختصری از برنامه های راه آهن در سال 1393 را توضیح دادند و لزوم افزایش حمل کالا و مسافر را مطابق برنامه خاطرنشان نمودند ایشان در مورد حل مشکل آماده سازی اسناد مالکیت ناوگان ریلی بخش خصوصی نیز اظهار داشتند که اسناد ناوگان چند شرکت آماده است که بزودی اقدام خواهد شد. همچنین در زمینه صدور پروانه فعالیت شرکتها نیز توضیحاتی را ارائه نمودند و در ادامه با اظهار این مطلب که مجوز فعالیت آن دسته از شرکتهایی که تعداد ناوگان ملکی و یا اجاره ای آنها در بخش لکوموتیو کمتر از ده دستگاه و در بخش مسافری کمتر از 50 دستگاه و در بخش باری کمتر از 600 دستگاه باشد لغو خواهد شد خواستار فعالیت بیشتر شرکت های خصوصی و استفاده حداکثری از توانایی های در اختیار گردیدند.
معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن در رابطه با سرقت ادوات ناوگان ریلی نیز نقطه نظرات خود را اعلام و اظهار نمودند که در این زمینه با همکاری مسئولین انجمن و سایر ارگانها و نهادهای ذیربط اقدام جدی بعمل خواهد آمد تا از حقوق بخش خصوصی بطور کامل حمایت گردد. سپس در همین خصوص آقایان قطبی ، بابایی , صدیق پور ، سعیدی، خلفی، لطفی، کامیاب، ، فروتن , شفیع نادری و بندر چنان هر یک نقطه نظرات و پیشنهادات و راهکارهای لازم را ارائه نمودند و در خاتمه بدین شرح مصوب و مقرر گردید:

الف) با توجه به تبصره 3 ماده 8 قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی و اینکه مسئولیت حفظ و نگهداری ناوگان ریلی و تأمین سلامت سیر آنها به عهده راه آهن می باشد. به منظور پیشگیری و بازدارندگی از سرقت قطعات واگنها در ایستگاههای راه آهن کارگروه مشترکی از سوی راه آهن و نمایندگان انجمن تشکیل و این کارگروه مبادرت به تدوین آئین نامه اجرائی رسیدگی به خسارت سرقت ادوات ناوگان ریلی نماید.

ب) معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن به منظور بررسی و شناسایی راهکارهای بازدارندگی سرقت ادوات و قطعات واگنها جلساتی را متشکل از نمایندگان واحدهای مختلف از جمله: اداره کل واگنها – اداره کل سیر و حرکت – دفتر مرکزی حراست راه آهن- نیروی انتظامی راه آهن – دفتر حقوقی و سایر دستگاههای ذیربط برگزار نماید. ضمناً انجمن نیز آمادگی خود را جهت جضور در جلسات مذکور اعلام داشت.
ضمنا سومین جلسه هم اندیشی در پایان اردیبهشت ماه در دفتر معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تشکیل خواهد شد و دستور کاراصلی جلسه نیز بررسی راهکارهای افزایش سرعت بازرگانی ناوگان باری می باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.