| کد خبر: 39597 |

راه‌آهن دغدغه اساسی استان بوشهر است / عزم جدی دولت برای راه‌آهن

تین نیوز |  استاندار بوشهر گفت: منطقه آزاد و بندر نگین و راه آهن سه حلقه مثلث طلایی توسعه اساسی استان بوشهر هستند که دولت دو ضلع اول را محقق ساخته و اساسی­ ترین دغدغه باقیمانده ­ما، راه ­آهن است.
 
 مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، اظهار داشت: از هفته‌ها پیش از انجام این سفر تلاش‌های بسیاری برای انجام این سفر و برنامه‌های آن صورت گرفته بود.
 
وی با تقدیر از حضور مردم در برنامه استقبال و دیدار مردمی رئیس جمهور، اضافه کرد: رئیس جمهور نیز در این سفر عنایت بسیار زیادی به استان داشتند و مصوباتی که در قالب این سفر صورت گرفت و اعلام شد، فراتر از انتظارات بود.
 
استاندار بوشهر با اشاره به برخی از مصوبات سفر، اضافه کرد: از محل ردیف­های متمركز بودجه مبلغ 619 میلیارد تومان اعتبار، حدود 515 میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت نفت و 60 میلیارد تومان نیز برای سه پروژه الحاقی مصوب شد.
 
وی تصریح کرد: در مجموع یك‌هزار و 294 میلیارد تومان بودجه دولتی از ردیف­ های ملی بودجه، منابع داخلی شرکت ملی نفت و سازمان انرژی اتمی برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تخصیص یافت.
 
منطقه آزاد و بندر نگین و راه آهن  مثلث طلایی توسعه استان
 سالاری ادامه داد: طرح­های سرمایه­ گذاری پتروشیمی، بندر نگین، منطقه آزاد، دهكده گردشگری، تفاهم ­نامه آموزش تخصصی و اشتغال در نیروگاه، تفاهم­ نامه آموزش تخصصی و اشتغال در پروژه‌های نفت و دستور رئیس­ جمهور برای حمایت وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی از ورزش استان از جمله مهمترین مصوبات سفر بود.
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: منطقه آزاد و بندر نگین و راه آهن سه حلقه مثلث طلایی توسعه اساسی استان بوشهر هستند که دولت دو ضلع اول را محقق ساخته و اساسی­ ترین دغدغه باقیمانده ­ما، راه ­آهن است.
 
وی با بیان اینکه راه ­آهن می­تواند تحول عظیمی در اقتصاد استان و كشور ایجاد کند، افزود: هیئت دولت عزمی جدی برای راه‌آهن دولت دارد و در برنامه‌های مختلف خود در استان بوشهر نیز بر این موضوع تاکید داشتند و دولت با جدیت پیگیر این موضوع است.
 
سالاری با بیان اینکه برای اجرای راه آهن بوشهر مراحل فاینانس خارجی نهایی شده است، خاطرنشان ساخت: اگر فاینانس عملیاتی نشود، راه دیگری خواهیم رفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.