| کد خبر: 38917 |

◄ شرط شرکت رجا برای پیش خرید تمام محصولات سه سال آینده شرکت‌های واگن‌ساز داخلی

تین نیوز | مدیر عامل رجا گفت: اگر شرایط درآمدی شرکت‌ها بهبود یافته و بودجه لازم در این زمینه تامین شود می‌توان با جرات گفت که شرکت رجا توان این را دارد که تا سه سال آینده تمام محصولات شرکت‌های بزرگ واگن ساز را پیش خرید کند.

به گزارش تین نیوز، صنعت «واگن سازی و تامین اجزای واگن» صنعتی مهم، استراتژیك و كلیدی در مجموعه ریلی كشور است. توجه به این صنعت، صرف نظر از سودآوری های مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی مترتب بر آن می تواند از منظر رفع مشكل اشتغال كشور نیز بسیار واجد اهمیت و ارزش باشد.

نگاهی دقیق به هزینه های متوسط تولید و تامین انواع واگن در كشور هم گویای آن حقیقت است كه با توجه به نیازمندی های موجود به واگن (در شبكه ریلی كشور) این صنعت اهمیت و ارزش غیرقابل اغماضی در صنایع تولیدی كشور  دارد.

در حوزه صنایع ریلی، بررسی های كارشناسی مبین این نكته هستند كه ورود هر واگن به چرخه ریلی كشور و بهره برداری از آن، موجب ایجاد اشتغال برای 10 نفر به ازای هر واگن مسافری و دو نفر به ازای هر واگن باری خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس آمار، كشور ما شش شركت بزرگ تولید كننده واگن دارد كه در حال حاضر فقط به طور میانگین با حدود 20 درصد توان خود در حال فعالیت هستند.

یکی از مشكلات جدی موجود در صنعت واگن سازی كشور، عدم وجود سرمایه در گردش كافی در شركت های فعال در آن است. این شركت ها عمدتا به دلیل هزینه های سنگین زمان تولید و عدم سفارش، به علت واردات واگن از خارج از کشور نتوانسته اند در مواجهه با مشكلات عدیده فراروی صنعت ریلی از عهده بازپرداخت اقساط بانكی خود برآیند.

در این راستا سید حسن موسوی نژاد، مدیر عامل شرکت رجا با اشاره به نیاز بسیار بالای شرکت رجا به عنوان یکی از شرکت های حمل و نقلی ریلی برای خرید واگن‌های جدید گفت:‌ با توجه به این که در برنامه های کوتاه مدت ما خرید هزار واگن مسافری جدید وجود داشته و علاقه مندیم که این روند نوسازی با سرعت بسیار زیادی ادامه پیدا کند قطعا خرید از شرکت های داخلی در برنامه‌های ما خواهد بود.

مدیر عامل شرکت رجا خاطرنشان کرد:‌ اگر شرایط درآمدی شرکت‌ها بهبود یافته و بودجه لازم در این زمینه تامین شود می‌توان با جرات گفت که شرکت رجا توان این را دارد که تا سه سال آینده تمام محصولات شرکت‌های بزرگ واگن ساز را پیش خرید کند.

گفتنی است چندی پیش مدیرعامل شرکت واگن‌سازی پلور سبز از تحویل ۸ واگن وی آی پی به شرکت رجاء برای سفرهای نوروزی خبر داد.    

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.