| کد خبر: 38292 |

نبود راه آهن و آزادراه؛ ۲ مشکل اساسی شهرستان دزفول

تین نیوز | فرماندار ویژه دزفول از نبود راه آهن و آزادراه به‌عنوان دو مشکل اساسی در شهرستان نام برد.
 
حبیب‌الله آصفی با اشاره به تحول بخش کشاورزی و دامپروری در این شهرستان اظهار کرد: از اقدامات مهم صورت گرفته در مجتمع گلخانه‌ای دزفول، راه اندازی دامداری و وارد کردن دام از کشور ایتالیا است.
 
وی افزود: در همین ارتباط رایزنی‌های لازم صورت گرفته و به زودی شاهد آغار فعالیت این بخش در منطقه جاته خواهیم بود.
 
فرماندار ویژه دزفول در ادامه از تولید یک میلیون و 200 تن کود اوره در دزفول خبر داد و گفت: این میزان کود می‌تواند مصرف کود استان را در این زمینه تامین کند.
 
آصفی تصریح کرد: در این پروژه حدود 60 میلیون دلار سرمایه گذاری باید صورت بگیرد که مطمئنا اشتغالزایی به‌سزایی را به دنبال خواهد داشت.
 
عالی‌ترین نماینده دولت در دزفول عنوان کرد: بخشی از مواد باید از کشور عراق وارد شود و زمین این پروژه نیز برای آغاز در حال تحویل است.
 
وی در مورد طرح 800 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان نیز عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته سهم دزفول به 32 هزار هکتار رسیده که برای تحقق این طرح همه تلاش شهرستان را به‌کار خواهیم گرفت.
 
آصفی در زمینه کارخانه فولاد دزفول نیز عنوان کرد: این پروژه در گذشته تنها 10 درصد پیشرفت داشت  و در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته با مسئولان کارخانه، در مرحله نخست مشکلات تخصیص آب و برق و گاز را برطرف  کرده‌ایم.
 
فرماندار ویژه دزفول گفت: در همین راستا ایستگاه برق 400 کیلوواتی که در مجاورت کارخانه فولاد بود راه اندازی و در حال حاضر وارد شبکه شده که برای برق شهرستان بسیار کارساز بوده است.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه 30 هکتار زمین نیز به کارخانه فولاد افزوده شده تا بتوانیم کارخانه‌جات دیگری همچون لوله سازی را تا پایان سال راه اندازی کنیم.
 
عالی‌ترین نماینده دولت در دزفول افزود: دو مشکل اساسی این شهرستان که در حال رایزنی برای برطرف کردن آنها هستیم بحث راه آهن و آزادراه است که در حال بررسی و پیگیری آن هستیم.
 
آصفی در پایان از به راه اندازی 9 باغ رستوران به سبک سنتی در دزفول زیر نظر اداره میراث فرهنگی خبر داد و خواستار تعامل همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای رفع مشکلات پیش‌روی پیشرفت و توسعه این منطقه شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.