| کد خبر: 37007 |

نظرها و خبرها◄ آغاز جنگ ترانزیت با کاهش قیمت نفت؟!

تین نیوز | این روزها کاهش قیمت نفت دیگر تنها دغدغه مسئولان و برنامه ریزان اقتصادی نیست، بلکه همه مردم به نوعی نگران وضعیت اقتصادی و آینده کشور و مشکلاتی احتمالی پیش رو ناشی از این کاهش قیمت هستند. در این بین برخی کارشناسان هم معتقدند استعدادهای بالقوه  فراوانی در کشور وجود دارد که می توان با بالفعل کردن آنها، درآمدی جایگزین درآمد نفت پیدا کرد که یکی از آنها موقعیت ترازیتی کشورمان است.

1- پروژه نیمه‌کاره راه‌آهن تهران و بغداد
تین نیوز | شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...حشمت‌ ا... فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه گفت: بارها اعلام کردم که همسایگان ایران هرکدام به تنهایی بیش از همه فعالیت‌های دیپلماتیک کشور برای کاهش از تنش‌های تحریمی می‌توانند نقش مقابله با تحریم را داشته باشند. چنانچه ایران ظرفیت مبادلاتی مرزی خود را با 14 کشور همرز خود فعال‌تر کند، می‌تواند با سیاست‌های تحریمی مقابله کند. عراق مصداق و الگوی خوبی در این رابطه است...
مطلب کامل

نظر | علت کندی اجرای پروژه راه آهن تهران بغداد چیست؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۱۳ درمورد این مطلب:
در تاریخ مجلس خواندم كه آقای مدرس این پروژه را مهمترین مسیر راه آهن برای ایران می دانست. وقتی سفر بین ایران و عراق بیشترین سفرهای خارجی بین ایران با دیگر كشورهاست وقتی مبادلات ما با عراق 12 میلیارد دلار شده است چرا این راه آهن كند انجام می شود؟ چرا توصیه مقام رهبری جدی گرفته نمی شود؟ چرا عامل كوتاهی مشخص نمی شود؟ چرا پروژه های بدردنخور پول دارند ولی این پروژه پول ندارد؟ فكر می كنم اگر در زمان مدرس این خط ساخته شده بود و روابط اقتصادی و اجتماعی دو كشور تقویت می شد اصلا امكان جنگ بین دو كشور از مخیله كسی عبور نمی كرد نه اینكه دو كشور با هم روابط سردی داشته باشند و حزب بعث جنگ تحمیل كند.

2- گیلانیان در انتظار شنیدن صدای سوت قطار
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...با شنیده شدن صدای سوت قطار در گیلان و اضافه شدن ناوگان حمل و نقل ریلی به مسیر جاده‌ای، هوایی و دریایی، زنجیره ارتباطی حمل و نقل و تردد در استان کامل خواهد شد؛ امری که با بهره برداری از خط آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا محقق می‌شود.
پروژه عظیمی که افتتاح آن نه تنها به توسعه اقتصادی و گردشگری استان و کشور کمک می‌کند بلکه با توجه به قرار گرفتن در مسیر نوستراک، راه تازه‌ای پیش پای مبادلات همسایگان حاشیه خزر و حتی کشورهای اروپایی می‌گذارد...
مطلب کامل

نظر | آغاز جنگ ترانزیت با کاهش قیمت نفت؟!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۱۰در مورد این مطلب:
مطمئن باشید که بعد از افتتاح طرح، جمهوری آذربایجان دائما مشکل درست خواهد کرد. اما از ارمنستان همچنین انتظاری نمی رود. باید ایجاد مشکل امروز ترکیه برای ترانزیت کشورمان، برایمان تجربه ای باشد.
با اینکه می دانیم احداث راه آهن آن هم در مسیرهای کوهستانی چه هزینه و مشقتی دارد اما چاره ای نداریم. باید راه آهن شهر رشت را به راه آهن شهر اردبیل متصل کنیم. همچنین راه آهن داخل خاک ارمنستان را هم حمایت کنیم. بدین ترتیب قطارهای ترانزیت که خصوصا از سمت شرق (و خصوصا با ساخت راه آهن ساری رشت و مشهد بجنورد گرگان) به رشت می رسند در صورت ایجاد مشکل از سوی جمهوری آذربایجان، به سمت اردبیل رفته و از طریق راه آهن تبریز به ارمنستان، گرجستان، روسیه و اروپا بروند. غربی ها می دانند که با پایین آمدن درآمد نفت، ایران به سمت ترانزیت و ... خواهد رفت. از همین حالا برای جنگ ترانزیت که شروع هم شده نقشه داشته باشیم، خصوصا برای کشورهای همسایه که تمایلات غربی دارند.

3- عبور سه‌چهارم مسیر‌های ریلی ترانزیتی دنیا از ایران/ درآمدهای سرشار ارزی از محل ترانزیت
تین نیوز | دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب:...مشاور وزیر راه با بیان اینکه امکان عبور سالانه 50میلیون تن کالای ترانزیتی از کشور وجود دارد، گفت: از چهار مسیر ریلی اصلی ترانزیتی دنیا، سه مسیر از طریق ایران تعریف شده و باید از درآمدهای سرشار ارزی ناشی از این ظرفیت استفاده کرد.
شهریار افندی‌زاده درباره کسب درآمد توسط کشور به روش‌های غیر از اتکاء به درآمدهای نفتی به درآمدزایی مناسب از محل ترانزیت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ترانزیت کالا برای کشورهایی که امروز‌ تلاش می‌کنند سهم بیشتری را در تجارت جهانی ‌داشته باشند، بین کشورها رقابت ایجاد کرده است...
مطلب کامل

نظر | مشکلات وجود رقابت ناسالم بین سیستم های مختلف حمل و نقل
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۰-۱۰  در مورد این مطلب:
بزرگترین زیرساخت در توسعه ترانزیت تغییرات رویكردی در نحوه برخورد با جریانات بار و حتی مسافری ترانزیتی است. تا زمانیكه بین سیستم های حمل و نقلی رقابت ناسالمی جاری است و اقتصاد حمل و نقل در ترانزیت كالا مطرح نباشد همچنان در ایده ال های خود خواهیم ماند. از چهار كریدور سه كریدور از ایران می گذرد اگر آن یكی مورد توجه كشورهای قرار گیرد تكلیف چیست؟ ما باید در پازل حمل و نقلی و تجاری كشورها موقعیت خود را تثبیت كنیم والا همیشه در تاریخ موقعیت مناسب ایران خواهیم ماند. تفكرات مدیران حمل و نقلی كشور در حوزه جاده زمینگیر كردن ریل است. با این فكرها امكان توسعه اقتصادی حمل و نقل میسر نخواهد بود. اول فكرها باید عوض شود بعدا زمینه های توسعه فراهم گردد.

4- اتوبوس ریلی و ویژگی های منحصر به فرد آن
تین نیوز | سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب:...امروزه در جهت ساماندهی حمل ونقل مسافران بین شهرهای بزرگ و شهرک های اطراف استفاده از قطارهای حومه ای در بسیاری از کشورها در حال رشد است و کمک شایانی به شبکه های حمل و نقل می کند. 
با رشد شهرک های اقماری٬ حمل و نقل حومه ای در اطراف شهرهای بزرگ به یکی از مشکلات ناوگان حمل و نقل تبدیل شده است. دراین راستا برای حل این مشکل قطارهای حومه ای از وسایل نقلیه ای هستند که در کشورهای مختلف به حمل و نقل مسافران کمک می کنند. این قطارها که به دلیل شباهت ظاهری شان به اتوبوس، اتوبوس ریلی نامیده می شوند...
مطلب کامل

نظر | عدم استقبال از ریل باس‌ها
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۰۹ در مورد این مطلب:
قطارهای ریل باس با هدف استفاده در مسیرهای کمتر از 200 کیلومتر طراحی و خریداری شدند اما بر خلاف انتظار استقبال چندانی از این قطارها نشد که به نظر می رسد علت اصلی این امر محل نامناسب ایستگاه های راه آهن باشد. بر خلاف تهران در اکثر شهرها ایستگاه های راه آهن خارج از مرکز و محدوده شهری قرار دارند و لذا مسافرین در ادامه مسیر دچار مشکل می شوند.
بر خلاف ریل باس ها، متروی تهران کرج با توجه به لینک موجود در تهران به سایر خطوط مترو و نیز اختصاص اتوبوس در کرج موجب استقبال شدید مسافرین گردید. لذا راه آهن جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر سازمانهای حمل و نقل شهری می بایست برای کل مسیر (در به در) طرح حمل و نقل تهیه و اجرا نماید.

5- عمده مشکل ما تامین منابع برای ریل است/ پیشرفت ۹۰درصدی راه‌آهن غرب
تین نیوز | پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب:...معاون توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت حمل و نقل و زیرساخت کشور گفت: عمده مشکل ما تامین منابع مالی برای ریل ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه راه‌آهن در کشور است.
مسعود نصر آزادانی، در حاشیه بررسی راه‌آهن غرب کشور(قطعه ملایر- کرمانشاه) از پیشرفت ۹۰ درصدی این قطعه خبرداد و گفت: در صورت تامین اعتبار طی چند ماه آینده قطعه ملایر- کرمانشاه راه آهن غرب کشور قابل بهره‌برداری خواهد بود... 
مطلب کامل

نظر | چرا اراضی اضافی خریدید؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۱۳در مورد این مطلب:
می گویند پول كم داریم تا پروژه را كامل كنیم و به جای 30 هكتار اراضی ایستگاهی 83 هكتار كنار شهر تملك كرده اند؟ اول پروژه را راه بیندازید بعد اراضی اضافی بخرید اصلا چرا اراضی اضافی خریدید؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دریادل 0 0

    با سلام دوستان به یاد داشته باشید که نفت زیر زمین نمی پوسد بگذارید برخی کشورهای منطقه برای هزینه های داعش ثروت ملی خود را به تاراج بدهند مطمئن باشید ما زیان نخواهیم کرد وقتی خداوند بزرگترین منابع گازی جهان را به ما داده است چرا با تمام توان گاز استخراج نکنیم وپیوند مان را با اروپا محکم نکنیم بگذارید گزینه ها روی میز بماند صهیونیسم با لجاجت خود از هم می پاشد مولوی می فرماید حکم جون دردست گمرای فتاد جاه پندارید که در چاهی فتاد واین درست شرایت نتان یاهو می باشد

  • حشمت 0 0

    تاریخ مجلس اشتباه است مطلب درست را در کتاب تاریخ صدساله ایران بخوانید که وقایع روزانه مجلس را در چند دوره مجلس آن زمان روایت کرده برادر ببینید که این موضوع نیز بازیچه سیاسی عده ای قرار گرفت و اتفاقا احداثاین خط راه آهن از پیشنهادات یک مهندس اتریشی بود که رضاشاه استخدام کرده بود والله اعلم